|
|
|
|---|---|
|
jag har en 525i 88 E34 som vägrar att starta. den går igång men stannar lika snabbt . problemet började med att bilen inte svarade på halv gas givning vid färd bilen motorbromsade i halv gas men fungerade när jag släppte gasen lite , när jag la bilen i friläge kunde jag varva hur mycket som helst, dagen därpå när jag skulle starta bilen så var den som jag beskrev i början. när jag vrider nycklen till läge 2 hörs ett konstigt ljud vet inte riktigt hur jag ska beskriva ljudet i ord , men ett svagt tvidelit ljud som verkar komma framifrån. är det någon som har/har haft samma problem . | |
|
Jag har inte haft samma problem, men jag har också ett konstigt ljud framifrån! Det är ett vinande/skorrande lågt ljud som uppkommer vid exakt 1800 varv/min. Så fort jag släpper gasen under det varvtalet så försvinner ljudet, dock så fortsätter det att låta över varvtalet om man gasar mera. Det ökar i takt med motorvarvet, högre varv på motorn=högre takt på skorrandet/oljudet. Men vad felet på din 525:a är har jag inget riktigt svar på, prova häll i en flaska K-sprit? Kolla tändkablar och tändstift? Kolla luftfilter? Kolla Lambdasond? Kolla bränslefiltret? Det kan vara många fel... Men kan du försöka beskriva ditt oljud framifrån??? Länk |
|
| Ljudet är typ ett svagt klickande ljud | |
|
en sak till när bilen fungerade så hadde jag ett tjutane ljud vid 3000 varv men vid kallt väder kunde den tjuta redan vid 1000-1500 varv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.