|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Blir mer och mer less på problemen min bil ger mig... Jag har en M5 1990 och jag köpte en begagnad växellåda till den eftersom den som satt i var lite dålig... taskiga rynchringar på 4:an. Glad i hågen lämnar jag in bilen på verkstan och ser fram emot att köra den med schysst låda... På verkstaden upptäcks att lådan läcker ut all olja, så den går inte att använda... 8000:- åt helvete! Jag lämnar då in den låda som sitter i på renovering (Det skulle bli billigare) sedan dess har jag inte hört något... 5 veckor sedan nu. Killen på verkstan börjar bli less på att ha bilen där och jag har ingen bil. Lägg därtill på att man betalar 25000/året i försäkring... Vill någon köpa en M5:a utan växellåda? | |
|
hur mycket?? M5 Mackan |
|
| Lådan är renoverad nu och jag hämtar den imorgon...22800 kostade kalaset (Med ny koppling och lite andra grejor också) | |
|
Billigt att köra M5 verkar det som... BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Det kan inte vara kul när det krånglar så mycket som det kan göra för många. Det verkar som om att vissa exemplar verkligen ska krångla under lång tid. //Schnitzer |
|
|
Oftast är det ju bara tätningen på utgående axel som läcker!!! Kollade du det innan du renoverade?? |
|
| Njae... det var ju det till en början... 2dl växellådsolja hade den kvar när jag lämnade in den. Den hade ju dåliga synchringar från början, men till slut började bottenstockslagren låta och då lämnade jag in den.... men som sagt... då var den totalpaj... delar hade smält i den... | |
| Det är riktigt tungt att upptäcka sådana saker... men jag hoppas att du kommer få mycket glädje av din bil nu när den funkar.... | |
| Ja, han som köper den blir väl glad så mycket jag laggt ut på den nu... Nya däck (Vinter+Sommar) fälgar till vinterdäcken, ny koppling, helrenoverad låda, elsystemet översett, nytt värmepaket... Bara orginalfälgar till sommardäcken och bromsar som fattas (Bara 2-3000 mil kvar med dessa bromsar) | |
| Ok Min Växellåda viner på alla växlar utom fyran (då är det drivning rakt igenom bara) Så ja har ju en lådrenovering på gång ja me. Det låter som ja har rakskurna drev nu!! | |
| Min lät som en spårvagn... blev så på en vecka :-/ | |
|
Köp 316 =P.. skoja bara.. har vart med om liknande saker själv.. generalras på min calibra turbo, för andra gången =( Men när det är fixat så är man nöjd.. |
|
|
Raggarn: Din renovering kommer att blir svin-dyr... Att renovera en vinande låda är som att byta allt i lådan.. Gissar på ca 10000k kr minst för allt arbete samt materieal. När jag lämnade min på renovering så frågade dom om lådan ahde något vinande ljud eller missljud...för då tog dom inte och renoverade den... Hoppas att du löser det.... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Bengan: Har en låda på gång från Dawwes bil 7500 +10% rabatt å den ska va i bra skick Har inte riktigt bestämt mej än. |
|
|
Hämtat bilen nu, men den skrapar till ibland... Jag var ju tvungen att testa, men vid normal körning är den hur bra som helst, men när jag racacde lite skrapade det som sagt till på 3:an och 4:an... Och den är renoverad av Ny Bil i Sollentuna... dom ska ju kunna sina grejor??? |
|
|
CompuTerror: Åk tillbaka me skiten! Dom har nog fuskat va? En nyrenoverad låda ska ju inte föra väsen va? |
|
|
Ok... det kan INTE vara för att den inte är inkörd? Kopplingen var nertryckt till 100%, så det är det inte. |
|
|
Det är inget att snacka om, du har låtit dem renovera lådan för 22800kr, då ska den vara som ny, dvs inget skrapande. Åk tillbaka och bjud med mekanikern på en provsväng så får han förklara varför den låter konstigt. Hoppas du har kvitto..... |
|
|
Hallo! Kolla att de inte har satt in syncringar från ngt standardmodell ex 535. Har för mig att hitta rätt(original) delar till M5 lådan är hopplöst, redan sync omöjligt att hitta. Lagren kan köpas från vilken lagertillverkare som helst dock , då de är i dimensioner som är rel vanligt förekommande. Drev och sånt finns inte, då det inte tillverkas separat. Lådan i M5 har knappt ngting gemensamt med andra Getrag lådor. Att renovera den här lådan 10000:- endast är utopi. Köpa ett bra beg låda är det enda vettiga, men helst så att man har möjlighet att provköra, eller att garanti finns. MVH:Sakke |
|
| Har du bytt dreven med?Kan ju inte bli bra annars eftersom att den nästan har gått torr.Varför tog du inte en låda på skroten med garanti måste bli både bättre och billigare.Det är en konst att renovera lådor om det ska bli bra det är ju inte som att rusta en motor precis.Hoppas att det löser sig. | |
|
Raggaran: Gissar på att du kan hitta en billigare låda...men är den i bra skick så köp den...då är alla problem ur världen. Compu terror:Jag gissar på att dom inte bytt synkringarna mellan dom växlarna...trots att det är dom som brukar gå först. Gissar oxå på att dom såg att mebringaren var lite utskruvad...då blir det svårt att växla för dreven har glidit isär lite.. Hade det på min M5 låda,men dom skall byta synkringarna ändå,eftersom att låda är isär nu. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.