|
|
|
|---|---|
Gustav2 |
Tittade lite på bytbil och fick fram en Bmw 528 -98 för 174.500kr i Ljungby som enligt annonsören hade ett bmw powerchip som gav 250hk. Låter väl lite för extremt för ett chip eller? |
|
Låter ju inte särskilt troligt. 193>250 = 57 hkr. Tillsammans med kammar, insug och avgas kommer man inte ens upp i dom siffrorna. Mvh Anders S. |
|
|
Det sistnämnda är iof inte omöjligt ska väl sägas men med enbart chip. 10-15 hkr kanske.... Mvh Anders S. |
|
|
Kan inte heller tänka mig att man med enbart chippning/mappning kan få så stor effektökning. Brukar ligga på nånstans mellan 5 till 15 % som absolut max. Men man kan ha gjort en en del annat oxå med avgas, insug och kammar. Fast du kan alltid fråga om säljaren är beredd att bekosta ett test i bromsbänk som kan bevisa att den har sån effekt innan du köper. |
|
|
hej! på turbomotorer så kanske man får ut 50 hästkrafter men inte på en 528,kanske att man får ut ca 10-15 hkr. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bevisas endast i bromsbänk annars en skröna , Min åsikt. MVH Hasso Länk |
|
Instämmer med Hasso. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Hasso: annars är väl din på iaf 230 hk sen du bytte avgas systemet, min gick nog upp till 200hk jämt när jag tankade 98 tror du inte?? *S* | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
GM:jaså på det humöret idag;) Fredag förstås:) Jo absolut håller med.. FYEO. Bilen går faktisk aningen bättre mellan 120-150 när man kör om. Den fd blindburken tar säkert en del av flödet vid högre varvtal. eller bara placeboeffekt?? Känns iallfall piggare så jag blev lite förvånad när jag gasade hem från Hallsta i höstas. MVH Hasso Länk |
|
*ligger forfarande på golvet och skrattar* Om det vore så enkelt att få 57 nya kusar under huven så skulle nog många här struntat i att stoppa i en turbo i sina bilar. Du kan ju alltid erbjuda dem att bromsa upp den i bänk och erbjuda dig att betala ifall siffrorna stämmer annars får de stå för kostnaden. Och om siffrorna stämmer så har bilen andra modifikationer än chip! |
|
| Jag fick nog av "placebo effekten" när jag hade en Golf GLS med 2", lät grymt cool vid korvmoijen i Eskilstuna men sen drog jag till skåne.. E-tuna-malmö var inte lika kul i en 4 växlad Golf så sen dess är jag botad från ballt avgasljud.... | |
| Jag byte till ett konat BMC luftfilter till min 328... och det kändes faktiskt... När jag sålde bilen trode han som köpte den att den var chipad... men det var inga 57 härstar direkt... :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.