|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag undrar följande; *Passar en bakaxelklump från en 316/318 på min 320 -88? * Är dom vekare grejer i dom mindre klumparna? Håller det? (såvida man inte bromsar fast den i varje gathörn alltså...) Det jag är ute efter är bättre acc, någon som har några andra tips om hur man går tillväga? *it´s better to burn out than fade away* Länk | |
ant |
ja den passar. om jag inte har helt fel kommer du då att få en utväxling på 4,10:1. kan det stämma? dessutom tror jag att det inte kommer vara några problem med hållbarheten. ========== Länk |
|
OK, tacktack. Angående utvxl. vet jag inte, jag vet inte ens vad siffrorna står för... "är dom vekare grejor" förresten... jösses *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
| joo de passar...men en polare körde att tag me 318 baxaxel på sin 325..den höll inte så länge..iofs så kör karln som han stulit bilen =) | |
|
Jo de passar, de är precis lika;) Du har antagligen 4,1:1 som det är och du kommer få det eller lite högre om du byter, beror på vad du tar den ifrån. Detta är inte rätta vägen till bättre acc. Det är mest bara inbillning...känns piggare bara för att man får åka runt på högre varvtal. Men över en acceleration får 0 till säg 150 gör det ingen skillnad. Den lilla klumpen tål lika mycket effekt momentant, men klarar det inte lika länge. Det är mindre med olja i den lilla och sämre kylning. Men det spelar ju ingen roll i det här fallet eftersom du redan har den lilla klumpen. |
|
|
ILiveToRide; Har jag lilla klumpen? Jag trodde lilla klumpen var till 316-318, och stora var till 320-323-325... Då hade jag fel alltså? *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Ja det har du;) Stora klumpen har 325 och M3, eventuellt även 323. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.