AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

Blinkersindikator - elfel?

Har fått ett litet lustigt fel som jag undrar om andra råkat ut för.
När man använder blinkersen för att svänga så blinkar alltid indikatorn för varningsblinkers (mellan hastighetsmätaren och varvräknaren) en gång och sedan blinkar höger- eller vänsterpil precis som det skall vara.
Alla blinkerslampor på karossen blinkar alltså inte till, bara indikatorn. Sker varje gång man varje gång man skall till att visa - irriterande minst sagt.....
Någon som kan lysa upp tillvaron med en ev. lösning på elfelet?
Ett alternativ som eliminerar problemet är förstås att göra som 90% av bilförarna i Mme - skit i att blinka ;-D

Ähum...
Skall alltså vara "Sker varje gång man använder blinkers - irriterande minst sagt" och inte svamlet i inlägg ovan..

Korrekturläsaren
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Hmm det ska nog vara så! Har du dragkrok?? Varningsblinker indikator i instrumentbrädan används alltid när du har släp tillkopplad! Så hade jag på min förra 525!
Den blinkade alltid till när man använde blinkers!
Lycka till!

MvH Bmw 4-ever
Har bara jämfört med brorsans 520 touring -94 manuell.
Han har inte denna funktion.
Finns originaldrag på båda bilarna.
Kanske fel på hans bil istället :-))

Tack för svaret iallafall!
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej

Precis som peter78w gissar jag på att du har dragkrok, däremot är min åsikt att det INTE ska vara så. När släp är på så skall dessa "varningsblinklampor" blinka hela tiden när du använder blinkersen. Utan släp så ska de inte blinka alls.

Oavsett om du har drag eller inte så är min gissning att du har något fel i kablarna till bakluckan. Min gjorde precis som din, blinkade en gång med varningsindikatorn, när man blinkade OCH hade släp på. Blinkandet på släpet var dock inte riktigt som det skulle utan det blinkade lite av varje... Nu har jag fixat kablarna till bakluckan (vänstra sidan, den är mest utsatt - flest kablar) och allt fungerar precis som det ska.

------------------
Always Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.