|
|
|
|---|---|
|
Fråga 1) varför går torkarna bara på högsta hastighet???? de övriga lägerna slutade att fungera samtidigt som spolarpump, säkringar är hela. Fråga 2) c-låset fungerar ej, började med att ena dörren inte öppnade, provade att låsa med fjärren när jag satt i bilen, och VIPS så slutade alla att fungera, vad kan detta bero på. Bilen är min brors 518 - 92. | |
|
Hade samma problem med torkarna på min fd 328. Glömde stänga av torkarna när jag parkerade bilen och det snöade och frös på natten. När jag startade bilen på morgonen så försökte torkarmotorn köra men torkarna satt ju fast pga vädret. Det som hade hänta var att något i torkarmotorna hade bränt. Tror dom snackade om något "kol" (det var några år sedan...) och detta resulterade i att torkarna bara gick i fullhastighet. Fick byta torkamotorn och tror att delar + jobb gick på ca. 2000kr. Nu gjorde jag detta på Jarls Bilservice så det kan hända att BMW är något dyrare samt att det är ca. 3 år sedan. Länk |
|
|
Hej! På E34 sker precis det du säger när spolarpumpen kortsluts. Byt spolarpump (eller koppla ur den ) så fungerar vindrutetorkarna i alla fall. Med reservation för teflonminne, det var två år sedan jag råkade ut för precis det samma. mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.