|
|
|
|---|---|
-ZodiaC- |
Undrar bara om det blir bra att spray lackera original spoiler på e-34:an?.. den är ju svart nedtill likaså runt om bilen fungerar det att spraya den isamma´färg som bilen eller blir det bara dåligt å "ramlar" bort med tiden? |
|
Menar du med spray flaska eller riktig tvåkomponentslack? Till komponentlacken finns det plast additiv att köpa vilket gör lacken mjukare, det betyder att den sitter kvar längre utan sprickor eller flagor som lossnar. Men jag tror inte man som privatperson kan gå och köpa 2komponentslack längre. MVH Tony |
|
|
vist kan du lacka det själv ock 2komp lack är ingent svårt att få tag på iaf inte här i luleå, min har jag lackat själv, hur det blir beror ju mycket på under arbetet. Joakim Eriksson |
|
-ZodiaC- |
jo det är 2 komponents lacken jag tänkte på.. men på bak å fram spoilern ska det väl inte vara något problem för där är det bara vanlig plast kanske värre på sidorna där det är massa håligheter ??.. hur svårt är underarbetet..tänkte på vad man ska tänka på å så?.. tack.. David.. |
|
Har du lackat förut? Om inte så skulle jag inte rekomendera att lacka själv innan du får lite stuck på det. Lacka en bit plåt först och lär där. testa dig fram till bästa avstånd och teknik. _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Någon sa till mig att man kunde få 2k i orginalkulör på sprayburk beställning hos Mekonomen.?? Det krävs ett visst övande för att få till det. Men med vilken energi som ungdomen i dag lägger på att spraymåla vår omgivning så sitter det väl i generna snart. BMWs orginallack håller en bra kvalitet och nyansen är mycket bra anpassat.Det gäller bara att lägga på klarlacken innan baslacken är helt torr,annars blir ytan dimmig. Det gäller att ha varmt minst 20+ gärna mera och ta det lungt o fint så kan man få ett resultat som blir mycket bra. MVH Hasso Länk |
-ZodiaC- |
Allright.. låter mkt lovande... tack för tipsen ** |
|
2k sprayburkarna är inte riktigt lyckade... Resultatet blir bättre om du köper färg, blandar själv och sprutar med spruta. Har du dessutom redan prylarna blir det alternativet billigare! Underarbetet är enkelt ;-) Du är kunden, du håller på tills du blir nöjd! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.