AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
471

Vilken är senaste Navi-CD?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vilken version är den senaste Navi-Cdn? Jag har en som heter Sverige /Danmark 2000-1 och det har ju hänt lite sedan den var ny.

Navin i bilen är en MK2

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En följdfråga...

Hur ofta kommer det ut nya versioner?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
2002/2 och 2003/1 är på g/ redan kommit. Två ggr per år.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gäller det samma för BMW och VDO för båda funkar väl? Är det någon skillnad?

Vad ligger priset på dessa?

Länk
Programmer:
Har ett vagt minne att Navi skivan kostar 2000-2500kr hos Bmw.

Tror att det är skilllnand på VDO skivan och Bmw skivan men inte 100%
Länk

Hela Sverige täcks nu med BMWs 2003/1 CD.

Det är skillnad i både täckning och detaljinformation med BMWs och
VDOs skivor trots att det borde vara samma. Det varierar också ifrån
land till land i Europa. T ex så är BMWs Frankrike CD mycket bättre.

/RS2
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Vilken är bäst för Sverige då?
Jag har tyvärr bara testat lite äldre versioner av VDO navigator CDs så det är svårt att jämföra med de nya BMW CDs jag normalt använder.

Förutom BMW och VDO så säljer också NavTech navigator CDs till BMW m fl. Den senaste versionen av alla dessa CDs borde innehålla samma information och ha samma geografiska täckning. Men tydligen så förekommer det mindre skillnader. Fråga mig inte varför!?

Det sägs dock att de senaste navigator programversionerna är optimerade för BMWs CDs. Jag upplever också att den senaste BMW CDn är snabbaremed den nya programvaran än tidigare.

De som använder VDO CDs i England har stora problem med att navigatorn "hänger sig" allt som oftast men det har jag inte upplevt det lilla jag har testat. Någon annan som använder VDO CDs i Sverige kanske vet mer om detta?

Det viktigaste är nog att ha en så sen version av både CDn och programvaran i navigatorn som möjligt.

Både VDO och NavTech kostar ca 150-160 Euro ute i Europa. Jag vet också att man kan köpa BMW CDs i England och Tyskland betydligt billigare än här hemma.

/RS2
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Är det nån som har provat 2003-1 skivan ännu då?
Visa användare
167
HES
CLK -03
Är den någon som kan bekräfta att Bmw´s DVD naviskivor kommer i mars. Gärna om någon har ett hum om pris samt om kartorna blir mer detaljerade samt bättre grafiskt.
DVD naviskivorna kan bara lagra mer information (t ex hela Europa på en DVD). Allt annat som prestanda och funktioner mm styrs av navidatorn och programvaran.

En DVD-läsare kan t o m vara långsammare än en CD-läsare eftersom det är mer information på skivan och tar längre tid att hitta den.

Antagligen kommer DVD naviskivorna att bli mycket dyrare (ca 300 Euro) än dagens navigator CDs eftersom de kommer att innehålla hela Europa. De kommer nog att innehålla samma detaljinformation som idag till att börja med.

/RS2
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Ingen som testat 2003-1 alltså?
dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Hej!
Var hos BMW i Solna idag, 2003/1 är ute nu och innehåller som nyhet nu även tätbefolkade områden i Finland och Norge samt Sverige och Danmark. Även Öresundsbrons alla på och avfarter finns nu med för första gången poängterade de särskilt ;-)...
Den går lös på 1995:-, vilket även det poängterade som billigt mot tidigare 2300:- för 2002/4

/Hasse
jo
183
josef
525IA Touring-02
Hej Hasse

Vad menar du med tätbefolkade områden ..??

Vet du när den kom ut den senaste skivan (datum) ??

På min Navi-skiva har jag Finland,Portugal,Norge och öresundsbron är med.

jossi
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tjoflöjt är det sant driver29? Att alla på och avfarter är med?
:-) Finns väl bara en på var sida om sundet. Och navin kan väl inte läsa skyltarna på vägen där det står "Detta är sista avfarten före betalväg". Men det kanske finns inkluderat på CD:n?
dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Det var bara vad han på BMW i Solna sa.... Med tättbefolkade områden i finland och norge menas nog just det och inte övertorneå och norska fjällen...

/Hasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.