|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla BMW:are! 2 frågor. För ett par dagar sedan lyste en röd och en gul lampa(2 sista) och då stod det "Oilservice" och "Inspection". Vad menas? Och nu har den röda slocknat och den gula lyser och nu står det bara "Inspection"? Betyder det att jag missat att göra en Oilservice och snart väntar en Inspection? Vad kostar en Inspection respektive Oilservice? Kan man bara göra det hos BMW? (Shit, det vart lite mer frågor, men jag hoppas på svar) | |
|
Gul lampa + inspection betyder att det är dags för en inspection-service (stor service). Inspection omfattar alla åtgärder i en oljeservice plus ett antal tilläggspunkter. Serviceföljen är följande: oil-inspection 1-oil-inspection2-oil-inspection1-oil-inspection2....osv. Se länkarna: Länk Länk Mvh |
|
|
Tack för ditt snabba svar. Jag tror jag förstår....E det Inspection II nu som gäller.....Kollar dem eventuella fel på bilen? Åtgärdar dem felen i så fall(ingår?). Kostnad på en sådan Inspection? Bara hos BMW? |
|
|
Beroende på vilken inspections-service som gjordes sist är det "den andra" inspectionsservicen. Kolla i din servicebok vilken som är aktuell! På E36 är det ca 1500mil mellan servicerna så det borde vara insp1 vid ca: 3, 9, 15-tusen mil insp2 vid ca: 6, 12, 18-tusen mil Pris får du kolla själv eftersom det skiljer sig en del mellan olika verkstäder. Men bara oljan lär gå på ca 1000kr! Eventuella fel brukar fixas vid service, pris beroende på vilka fel det är! Mvh |
|
|
Mycket tack till dej Johan B !!! Nu förstår jag vad du menar. Bilen min har gått 16042mil så jag undrar om det bara handlar om Oilservice, men det står ju Inspection. Ska kolla upp med BMW här i Sundsvall och se vad dem tar. Åter igen, tack för dina svar och hjälp. Mycket uppskattat! MVH |
|
M3 wanabe |
Tjena Osten! Tips: Köp en service återställare och åk till OK i SKönsberg. Skruva upp Olje locket och lyft bilen. Skruva sakta upp muttern och akta dig för olja. Skruva tillbaka och sänk ner beeeeemern. Fyll med HELSYNTET 6,0 liter och sedan kollar du med hjölp av stickan hur mycet den ligger på. Fyll på om det behövs. Det står 6,5 men du ska bara hälla 6. Så gjorde jag iallafall. Skit i de där på Molin bil de kommer att fjanta sig bara. En inspection II ska de i stort sett kolla allt och gissa vad, jo de gör inte ens hälften av vad som står där. Ge mig en 1000 kr så servar jag din bil, Ha skojar bara. Länk |
M3 wanabe |
Glömde säga! Vad tycker du om min bil. Gissa hur mycket jag fick lägga ut på den där. 87 000. Varför, lite löjligt men den har ägts av AC Schnitzer, de du. Inget snack jag har papper på de. Länk |
| Tjena. Det var ett tag sedan. Läget? Bilen e skitfin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.