|
|
|
|---|---|
EdgeCrusher |
Hej. Jag har en 323i som har börjat vissla. ( Läs inlägget jag skrev förut om visslande 323i ) Har lokaliserat felet till en läckande insugnings packning. Hade det varit en volvo 740 hade jag kunnat gjort det i en handvändning. Men jag är osäker på BMW. Lite trängre och lite fler cylindrar. Fattar inte ett skit av den motorn. Så om någon hade några bra tips eller instruktioner kanske det kan ge mig inspiration och vägladnad att göra den här operationen. Tack EdgeCrusher @ leetcrew |
|
Vad är det som är jobbigare än på en Volvo? Har aldrig bytt packningen men kan inte tänka mig att det skall vara några problem, bara att skruva! Är du osäker är en Haynesmanual oumbärlig. Lycka till! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hej! Det är faktiskt inte så svårt som det kanske kan tyckas...trångt är det däremot! Ha en bra belysning! sen kan du börja med att skruva bort saker som är i vägen...luftfilter/luftmängdmätare,insugsbälg...gasreglage..ta gärna bort dom slangar som går till insuget...vaccumslangar m,m...dom knepiga skruvarna sitter under insuget...men går rätt bra att nån med späärrskaft med en eller ett par förlängningar...använd gärna en hylsnyckelsats med 3/8-fattning...mkt behändigare...Glöm inte sen när du ska dra åt muttrarna igen att dra dom från mitten och utåt... |
|
EdgeCrusher |
ok.. Tycker inte om när det ska problema... USCH!!! jaja.. det är väll bara att ta och börja riva da..Men om jag kör med den kan det bli ett seriöst motor ras då ?? //magnus EdgeCrusher @ leetcrew |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.