|
|
|
|---|---|
| Bilen var svårtstartad på 16 minusgrader. så jag hällde i lite ksprit o trodde det va kylan som gjorde att bilen inte startade. men nu så börjar det vara -2. o bilen startar direkt när batteriet håller på blir svagt o nära på dö..då startar bilen!! men efter typ 5 min tålamod..är det dåligt batteri då eller? nån som har samma prob? | |
|
Hällde du k-sprit i batteriet? ;-) Låter som om det skulle kunna vara ditt batteri som är på upphällningen. Din bil är 6 år gammal vilket borde innebära att du har originalbatteriet kvar. Att ett batteri är slut efter 6 år är inget att höja på ögonbrynen åt. Har du provat att ladda batteriet? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
prova och ladda batteriet, det får jag göra då och då nu på vintern. Jag kör bara till och från jobbet (ca: 1 mil) så batteriet hinner knappt ladda nånting under körningen, då man kör med full värme och defroster på Jag körde på mitt original batteri fram till förra julen, inte illa för ett batteri att hålla i 10 år |
|
| nejj! inte hällde jag ksprit i batteriet! i tanken. Jag har inte provat o ladda batteriet. kanske stämmer det med 6år då..fan mer kostnader..suck | |
Aldric |
Jag kör fortfarande med originalbatteriet, du kanske vill köpa mitt gamla trotjänarbatteri? Sorry .. inte så informativt svar ;))) |
| hehe nej tack jag köper ett nytt när det är dags. =) | |
|
Köp ett Optima,har ett redtop i min bil märkte imgen skillnad när det var -25 samma snurr alltid kostar visserligen nära 2000kr men det är det värt. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.