|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kan man uppgradera till DSP eller måste man byta något där bak och isåfall vilket?? | |
|
Det är väl fler högtalare i bilar med DSP. Vet däremot inte om det är något speciellt med dessa eller det är vanliga element. Tycker mest DSP är en leksak som man aldrig använder. Vill man ha bättre ljud i bilen så skulle jag i så fall hellre byta ut befintliga högtalare till bättre. |
|
|
Jag tror det är kört. På slutsteget bak har DSP-utrustade bilar ett 15-poligt don + ett 18-poligt, jfr. ett 12-poligt utan. Kablaget för DSP verkar alltså inte vara fördraget. (Det 26-poliga donet är dock samma). Länk Vet inte vad Pioneer säljer nuförtiden men 96/97 hade dom en DSP enhet DEQ-9200 som gick att eftermontera på huvudenheter med RCA utgång. |
|
|
Att uppgradera till TopHiFi eller Professional är nog som powertoy skriver inget som låter sig göras i första taget. Dessa system har fler och bättre högtalare, större förstärkare, samt den där larviga DSP'n också. Instämmer med programmer att själva DSP'n är en i det närmaste helt onödigt leksak. Jag har alltid de konstiga efterklangseffekterna som verkar vara huvudnumret med DSP'n avstängda då om de är på kvickt kan ge dundrande huvudvärk. Skulle, precis som programmer gör, föreslå utbyte av högtalarelement som en början. Mvh Björn |
|
|
Kolla: Länk Det verkar inte heller uppmuntra DSP-konvertering. |
|
|
Hej, Jag har utfört en DSP konvertering på en 528 E39, resultatet är toppen! steget skall leverera 4x 40 W subbas + 6x18W mellan och diskant + 4x40 W mellan bas (i musikeffekt, alltså ej RMS). Dessutom har DSP enheten en digitalingång för CDväxlaren. Man kan ställa in rums parametrar och annat. Subbasen är ok, det finns två allternativ, antigen den stora subbaslådan direkt under hatthyllan eller M varianten som är två st. 10" open air basar med dubbla spoole. George |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.