|
|
|
|---|---|
|
kan man sätta en vev från 87 i en 83 motor m30 3.5..... eller måste det vara från 83.... är det något som skiljer motorerna åt förutom volymen.... 83 - 3210, -87 - 3430.... //henrik | |
|
Slaget, vev och ramlager är samma så det verkar vara samma vev. Annars ragga upp en b34 botten del så får du lite större volym på motorn. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
är du helt säker....... min vev har pajat..... en ny vev kostar 11000:-, en begangnad 4000:- men jag har hittat en 3.5 liters m30 -87 för 2500:- passar den veven så är det mycket billigare..... //henrik |
|
|
jag har en -83 m30 motor glömde jag att nämna kanske.... passar deet och bara sätta i den utan att förändra kompressionen eller liknande..... //henrik |
|
|
100% är jag inte....jag har inga resevdelsnummer på 3,3 motorn :-( Men hör med din närmaste bmw handlare ang vad som står i etk´n. Men 4 lö för en beg vev? I mitt tycke är det ett fantasipris utan dess like! Men iofs om den är uppmätt och nyslipad så kankse priset är berättigat? Hade du fått tag i en komp under del/motor? isf är det inte bättre att använda den isf? Om blocket, kolvar mm är friskt? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Vad är det för års modell på motorn du har fått tag i? Om det är -87 eller nyare m30b35 så får du byta hela motorn...bla toppen och kolvar är annurlunda utformade. Men om det är en 87 eller äldre m30b34 så kan du blanda delarna lite mer hur som...topp-block. Om det är b35 motorn så byt motor och annvänd oxå det nyare sprutet. Om det är en b34 så annvänd den undedelen...sen annvänd dom bästa bitarna till resten MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
den motorn som jag hade på gång såldes till någon annan.......... 4000 för veven..... då ingår lager.... om slipning och uppmätning ingår vet jag ej men tror det.... då är det kanske inte så farligt med 4 lök elle..... tack för hjälpen pelle......... //henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.