|
|
|
|---|---|
Christer Lundman |
Hello Vad hittar man ett grenrör till M20-motorn för turbokonvertering? Passar 324/524td, den motorn heter ju M21. Alla övriga tips är också välkomna, Mvh Christer |
| Det ska passa, men jag vet inte. Jag har ett sånt till salu om en vecka då jag får hem en komplett sådan motor. | |
Christer Lundman |
Hej Du skrev att du hade ett sådant grenrör, ev. till salu. Jag är intresserad, vad blir det begärda priset? Mvh Christer Lundman 0703-619691 alt 033-101649 abbu@telia.com |
|
passar ej..... inte utan adapter iaf.. kolla: www.bsmotor.com /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
Christer Lundman |
Hello Det verkar vara många som vet vad som INTE passar. Är det ingen som kan avslöja vad som PASSAR? Eller beskriva skillnaden så att man kan konstruera en adapter! Det verkar vara "vanligt" med turbo på M20-motorn, vad använder de/Ni för några grenrör? Ska man verkligen behöva uppfinna hjulet igen trots den kompetens som finns på listan? Mvh Christer |
ant |
de flesta har vänt uppochner på ett vanligt grenrör. det funkar bra med lite modifiering. sök äldre inlägg så kommer du nog att hitta info om detta. annars kan du ju köpa rörkrökar och smälta lite tråd med en svets så har du ett kanonfint grenrör precis som du vill ha det. ========== Länk |
|
Jag har sett en länk till 3D-bilder på en adapter här på forumet...prova sökfunktionen. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Länk Där har du bild på den adapter jag gjorde. Ingen bra bild men du ser principen. " likadana 8 mm plattor som jag svetsade ihop och slipade i kanalerna så det blev en jämn o fin övergång. /Per |
|
| ant: hur gör man om man vill använda de grenrör som finns (325) det är ju 2 grenrör kan man ju säga. då måste de ju va smidigare att ta ett 325tds grenrör eller? ingen som har bild på ett "orginal" grenrör me turbo? | |
jonny.karlberg |
jevlar: va andvände du för grenrör från första början?? va kommer det grenröret ifrån?? |
|
original som jag vände upponer på, billigare o enklare blir det inte /Per |
|
jonny.karlberg |
jevlar: men passar bult hålen då... |
|
bulthålen passar men jag gjorde en platta mellan toppen o grenröret så det blev en mjuk övergång i kanalen /Per |
|
|
Här finns turbo grenrör till M20B25! www.proturbo.fi (tar ca. 1 månad innan man får det) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.