AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
400

Kontigt elfel

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej hej,
Denna fråga gäller iofs inte en BMW, men bilen är en Golf o tillhör minarbetskompis, och eftersom vi kör varannan dag känner jag mig dlaktigt i problemet. Hoppas ngn kan lösa det:

Titt som tätt, ibland långa stunder ibland korta så försvinner belysningen från insrumentbrädan samt stereon o fläkt belysningen. Lysena funkar, fläkten funkar, man ser även det blåa heljusmakeringen när man slår på det samt blinkerslysena i instrumentpanelen. Men allt annat är och förblir svart.

Vad kan detta vara? Var kan man titta efter?

Tack på förhand
/Svante
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja du tack för titten.:)
Glapp kontakt eller dålig jord på en gemensam anslutning.
Hur är stereon ansluten ?? Är den påkopplad med en anslutning
till instrumentbelysning?? Finns ju dessa snabbkopplingar där man
där man tjyvar spänning med att klämma ett metallbleck genom kablarna (blå med lock är ett slanguttryck för dessa) dessa kan ställa till en del bekymmer. Är bilen av äldre modell så hade dessa Golfar problem med säkringscentralen, som ofta skapade konstiga fel. Kylan ställer ju till med en del elproblem när materialtet ändrar form (krymper) och ger dålig kontakt.
Så rent generellt att peka ut exakt var felet sitter är omöjligt.

MVH
Hasso
Länk

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Som gammal Golf-förare så är Hassos tips om säkringscentralen inte ett dumt förslag att kolla upp. Problemet är att det brukar läcka in vatten i centralen och att denna då går sönder. Annars är det nog också så att det kan vara glapp i kablarna bakom stereon. Jag har haft båda dessa fel på mina tidigare Golfar. Den ena bytta jag centralen på, den andra drog jag nya kablar på. Det hjälpte. När det var centralen som spökade så funkade inte bränslepumpen. När det var glapp i kablarna så slocknade ljuset på min bil också.

Hasso:
Myser du nåt nu när du åker V8?? :- ) Måste väl vara hyfsat kul, eller?? Hoppas bara du får bättre väder snart så du kan testa den ordentligt...:- )
/Kidde

Vill ha BMW igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.