|
|
|
|---|---|
Boki |
är det nån som har råkat ut för flygande bes. med ditmonterad turbo-kompressor? Vad hände? Vad kan hända? OM kompressor är urkopplingsbar? |
|
I värsta fall (troligast) åker du på en regbesiktning, vägning + besiktning = nästan 1000kr. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vanligtvis leder det till ett föreläggande om registreringsbesiktning och ett gäng böter, i vissa fall även till körförbud. Hur eller var kompressorn är monterad spelar ingen roll vid en flygande besiktning, finns den i motorrummet räcker det. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Böter ! Varför det ? //Ticco www.ticco.com |
|
|
För att det inte är tillåtet att köra med ett fordon i ett icke registrerat skick. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad ligger böterna på då ungefär ? ----------------- BMW E28 power! Länk |
|
|
Jag har åkt dit, men fick inga böter bara reg. besiktning. Har även hört från andra som åkt dit oxå, även dom har inte fått några böter. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Det är ju upp till polisen att avgöra om du ska få böter eller inte, men dom har befogenhet att bötfälla dig. Jag har hört både om folk som fått böter och som klarat sig utan... 1200:- vet jag att en kille fått, men vet inte om detta var bara för turbon eller även för andra förseelser... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.