|
|
|
|---|---|
|
Hur långt tid tar det egentligen för bilen att nå arbetstemp??? mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
Generellt tiden det tar för vattennålen att peka rakt upp plus lika lång tid till. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Läs tråden "Hur starta bilen i kyla?" , min bil tar ca 4-5km för att vattentempen ska bli normal, oljetempen tar 4,5-5 mil i nuvarande väder ( -5 till -10) ........... Mvh Patrik |
|
|
Arbetstemp är ju inte samma sak som att temp nålen pekar rakt upp. Ojletemp är ju de som är viktigast som sandgren säger. Börjar man varva ut bilen direkt när tempnålen gått upp så lovar jag att de händer saker för eller senare, iaf på en m-bil. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! |
|
|
Tack för svaren!!! Sandgren: gud va trist att vänta typ 5 mil. Hur ofta kör mand et..heh .. längtar till varmen eller?? ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Det går ju lite fortare på sommaren, kanske 3 mil istället..... =) Mvh Patrik |
|
| När pekaren står rakt upp måste den väl nästan va i arbets.temp!?...går ju kanppt å hålla handen på motorn då eftersom den är så varm... | |
|
Lazereye: måhända att de blivit varmt på kylsidan, men att moton samt oljan blivit genomvarm samt matrialen skulle nå arbetstemperatur samtidigt som termostaten öppnar betvivlar jag väldigt starkt. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! |
|
|
ca 15minuter har jag hört att oljan behöver på sig att bli varm.. //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Det går inte att säga 15minuter eller 30minuter, det hänger på hur stor motor man har, hur kallt och fuktigt det är ute, hur man kör etc. Man kan säkert få en motor att nå arbetstemp på någon enstaka minut, låt bilen stå stilla och spärra gasen med vidöppna spjäll, då får ni varm olja fort, om det är det man är ute efter.... Mvh Patrik |
|
|
jag hade olje temp mätare på min M3 E30... på sommaren (användes endast då) så hade jag varm olja (60 grader) efter typ 10 minuter och jag varvade inte över 3500 innan dess... om man sen varvade lite mer så var tempen uppe i 80 grader efter nåra minuter till... /Jonas |
|
| varför har man en vattennål igentligen och inte en oljenål? är väl lite mer nödvändigt att ha en oljenål i stället kanske.... | |
|
Därför att man ska se om vattentempen blir så hög så det kokar, tex ............ Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.