AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.162

lustgas bra eller dåligt

Neno
ok jag har tänkt lägga in lustgas i min bil en på 50-70 hkca vad e dom negativa sakerna som kan hända o vad e dom possitiva
jag vet mer effekt men hur mycket märks det 0-100 osv tacksam för alla svar

Länk
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Hej Neon!
Jag kan ju bara tala för mig själv och mina erfarenheter med gas och det är väldigt beroende fram kallande!! Jag kör med 150hk gas i min bil och det har inte varit några problem alls. Och om det märks?? Tja vad säger man om det tänk dig att du har en motor till nästan ungefär så… Jag har inga exakta tider på det då jag inte har hunnit med det i år men det märks kraftigt! Så jag kan bra önska dig mycket glädje av ditt ev framtida gas projekt.
Mvh Ace Eca Cea

var noga så går det inte fel...

Länk
cdabox
150 hk ?? Det tycker jag låter mycket riskabelt för motorn. Nu har jag ingen egen praktisk erfarenhet av dikväveoxid som gasen egentligen heter. Men de rekommendationer jag har fått är att inte gå över 75hk. Läs t.ex Bilsport nr 16 2002 för mer information om ämnet.....
Du kan i praktiken ladda 3-400 hk i någon sekund, men sekunden senare så kommer du antagligen se ett jätte likt fyrverkeri från motorhuven =)
Eca: Funkar inte gasen som överladdning? Bara å kompsänka, sen är det bara att skyffla i hur mycket gas man vill... Annars om man har ett torrt N2O system, dvs utan smörjmedel, kan man dra in gasen i kupén istället... Man bör helst stå stilla med bilen då det blir svårt att styra när hela kroppen bultar och det blixtrar för ögonen:)

Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar...
Hur mkt gas du kan skicka in är helt beroende på styrsystem och motorvolym mm.En M3 maskin med en inte alltför galen tändkurva eller med backning då gasen aktiveras klarar nog ledigt 150 hk gas. Nu har han ju en ligt vad som står även riktiga stakar från Autoverdi och Wössner feting kolvar, då är man homfree.
Är det enkelt att montera Gas? Vart sätter man insoutningsnipplarna? Måste man ha "sönder" något vid monteringen så man ej kan återgå till orginal?

/Jimmy
Länk
Länk
cdabox
bäckis: det lät som du kunde din sak, så jag böjer mig för det =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.