AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
833

Löstagning av kjolarna på en E34 M5 -93

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej till alla.
Jag har en liten fråga. Skall bättringslacka tröskelkanterna på min M5:a vid dörröppningharna, där insamlad sand i tätningslisterna har nött på lacken så att det har uppstått hål i lackytan. Jag måste nog ta loss plastkjolarna på sparklåderna och undrar om det är ngt speciellt med detta. Har ngn gjort detta? tacksam för råd och rön,
Sakke
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Har för mig att det är plastclips som håller dina kjolar uppe.

MVH: Zander
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kickar liv i den här gamla tråden igen.....

Hur lossar man egentligen dessa BMW-plastclips och hur återfäster man igen? Nu har jag ingen E34, men det är säkert samma princip...
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
på min M3:a satt det nått som liknar popnitar.Jag fick ta ut en liten plast pinne som satt i mitten vilket gjorde att ringen expanderade sen kunde jag ta ut den runda plasthylsan ur hålet och få bort sidokjolen satt även sådana i fronten.Vet nu inte om det är lik på M5:an men man kan ju misstänka det.När ni sen ska ha dit det igen så trycker ni först in hylsan och sen i med pinnen i den så expanderar den så att biten sitter kvar på bilen.
Hoppas ni förstod beskrivningen.....annars så får ni väll kontakta BMW dom har ju sprängskisser och viss erfarenhet!!

Mvh Ricke
Under kjolarna sitter det svarta plast bitar som håller kjolen uppe.
Dra dom bitarna neråt...sitter ca 6st på varje sida.
När dom är borta så får du ta bort plastnitarna som sitter i bak/fram kant av kjolen oxå.
Se lyfter du upp kjolen lite för det sitter ihakad i plast hakar på insidan...när du fylt av kjolen till framskärmen,för du måste börja bak...så sitter den med plast nitar i framskärmen...ryck bara rätt ut så släpper dom direkt.

Hoppas att du förstår...jag tog bort mina i Torsdags för lack...

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Har du färgkoden till våran gråa lack på nedre kjolarna... bmw visste inte.. :(

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
Cimmen:

Jag vet inte heller.
Har oxå letat efter den färgkoden.

Barkmans i eskilstuna har tittat på kjolarna och scannat av dom,men dom kunde inte se färgkoden ....

Ingen annan som vet?

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
///M5T
Finns en del här ang färgkoder:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.