|
|
|
|---|---|
|
hej!!!! Jag har problem med min bmw,det är en 520 ia -89. Den vill inte starta när det är kallt ute. Har haft bilen på verkstad två gånger nu o när jag har kommigt hem o ställt bilen över natten så startar den inte. När bilen är varm så startar den helt perfekt. Är nu jävligt trött på detta o funderar på att byta motor,det är bara det att den går så bra när den väl funkar. Renoverade toppen på den förra året för 13 000.... Är det ingen som kan hjälpa mig eller som har haft samma problem...hjälp....................... | |
|
Undrar om du inte har samma problem som många har med sina 525! Använd K-sprit så ska det hjälpa! Kolla in detta: Länk Hoppas det hjälper o Lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tänkte på det klickar det bara när du vrider om nyckeln??? Isåfall kan det ju vara spärren, som gör att det inte går att starta om inte P är ilagd som börjar kurrka ur... Bara byta den så funkar det... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Hur kallt är det då? Är det -5 eller -25? Jag har själv haft problem när tempen kryper under -15. Men varmare går utan problem. Jag skall byta tändstift och tändkablar, så hoppas jag att det blir bättre. K-sprit har jag provat, men det gjorde ingen skillnad. Nu kör jag med K-sprit iaf... Men om du renoverade toppen, kanske tändgrejorna är nya? (Kablar, rotor, fördelare, stift) /Mattias |
|
Hej Du bör kolla vilket av de två systemen som inte fungerar vid kallstart. Har du gnista? Får cylindrarna något bränsle? FAF |
|
| Min 525a är också lite sjuk, under -5 så vägrar den starta, tänder bara någon enstaka gång. Bränsle finns, fin gnista finns också. Börjar fundera på om det kan vara någon tempgivare till insprutningen som inte vill. Ska tydligen vara ett vanligt fel på Fords V6or så varför skulle det inte kunna hända på en BMW? | |
|
Hmmm skumt, 520ia:n min surade ihop vid temperaturer under -15 grader, fick lov att köra m-värmare ca 1 timme och rycka säkringen till "Kraftstoffpumpe" för att få igång "Bettan Med Waising", för att sedan sätta tillbaka säkringen ///M-power for the folks!!! |
|
|
Det verkar som om 6:orna inte gillar vintern! Många verkar ha detta problemet. Min mor skulle åka upp till mig på förr middagen och fick inte igång sin 525 på grund av att hon hällde inte K-sprit i tanken ´när hon tankade igår. Hon har använd K-spriten hela vinteern och bilen startade som vanligt tills igår! D trodde hon att det skulle gå utan K-spriten men ack nej! -17 grader hade hon med nere i skåne! Så nu har hon fått läxa att använnda det varje gång! Som tur så fick hon igång sin bil tillslut så då kunde hon köra till jönköping! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Mina sexor har inga vinterproblem(förutom ett batterirelaterat nyligen;)). Felet som bullen har kan vara i motronicboxen eller OM du har en kallstartventil så kan givaren till denna trilskas..T.ex.. Har du kollat lambdasonden förresten? BMW verkstaden bör kunna spåra ett sådant fel...tycker jag. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.