|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Har haft lite vibrationer i 320:n som känns vare sig fram eller bak. När jag bytte till vinterdäck blev det riktigt illa fram. Bytte till nya däck, en ny fälg och min däckkille sa att jag har bra saker runt om. Nu är det bra fram men det vibrerar och bullrar runt om. Det börjar runt 60-70 och blir sedan mer. Har kollat på gamla inlägg. Om däck/hjul är bra vad finns det flr alternativ? Hjullager bak, men dom känns bra, inget glapp. Hardyskivan är ett år gammal. Varför blev det dåligt i och med vinterdäcken tro? Någon klok som har en idé? | |
|
är dina däck ordentligt balanserade... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
ant |
fälgarna kanske inte är raka. möjligt att dom fått sig en smäll, kanske i ett hål i vägen eller liknande. om du åkt på dina vinterdäck utan vibrationer så kanske det kan vara snö och is som frusit fast på fälgen och som sedna ger de vibrationer du beskriver. ========== Länk |
|
tack för svar Vinterdäcken är just nybalanserade, ett var lite konstigt och byttes. Men det känns som om det inte är bara däcken. Dåliga däck/fälgar känns ju i ratten eller rumpan, men detta liksom bullrar i kupén. Med nya däck runt om... |
|
snide |
du kan behöva göra en framvagnsinställning också. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.