|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket effekt får man ut med ett extraktorgrenrör ? //Ticco OO=00=OO __--------__ e28 528iA -86 | |
|
Någon ? //Ticco OO=00=OO __--------__ e28 528iA -86 |
|
|
Väldigt olika. Man brukar väl säga ca 10-20hk om du följer upp med ett sportsystem...... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Okey, Hur mcket kan man räkna med detta då ? 1. Öppet K&N, Extraktorgren och sportavgas: ?? 2. Vassare Kam, Öppet K&N, Extraktorgren och sportavgas: ?? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
| Några effektsiffror att skryta med kan du glömma men däremot får du en betydligt piggare motor med de förändringarna!Det betydligt mysigare ljudet är ju inte heller fel... Dock är extraktorgren och kammar inte särskilt billigt! | |
| Hmm...Tänkte mest tillägga att du bör lägga pengarna på din 200 SX istället! Den är betydligt tacksammare att trimma! Vad har du gjort med den? Du vet väl att du har fina priser på delar (Norris Designs) genom OGS? | |
|
Tack för svaret. Fina priser på Norris Designs! Jo du, det går ju å diskutera... Bilen e kvaddad å står hos Nissan just nu. Jag har ju skruvat en del med den (www.ticco.com) men har tappat suget helt vad gäller den bilen. Har ju varit i min ägo dom senaste 8 åren. Just nu vill jag leka lite med Bmw'n, men det kommer något roligare framöver... //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Ticco, hur mycket gav K&N filtret för känslan och var det prisvärt ?? //Kalle 528i -86 |
|
|
Ahaa...Ok, det förklarar saken!! Synd på bilen! Är den ordentligt smälld? Ska ta en titt på din site... Dock, vad gäller att pilla på en gammal 528 så vet jag inte om jag tycker det är värt det. Isåfall med motorbyte till en S38-motor. Då blir det en underbar bil!!! |
|
|
-> Karl W Filtret var överskott efter uppgradering på min Nissan, då kan man ju inte ha de liggandes i garaget å skräpa. Härlig sång på höga varv :) -> Matte Jo jag vet, men f*n måste hålla igång till nästa sommarbil :) //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
-> Ticco Kollade din sida och förstår nu varför du vill utveckla den! 528:an såg fin ut! Har du fått på M-paketet än? Shadowline är också ett tips men när det kommer till motorer så är det bara S38:an som duger under huven!! Fick ett pris på 15´ komplett med låda på en demontering. Ungefär samma pengar som dina andra planer... "Om du ändå tänkt skruva så..." Angående 200:an... (jag vet att det är BMW-forum men...) Vad körde du med för turbo? Vad hade du för ladd? Hur mycket effekt? Vad visade G-techen på den? Vet du hur Peters (OGS webmaster) bil går? Lite nyfiken.... |
|
|
-> Karl W Filtret var överskott efter uppgradering på min Nissan, då kan man ju inte ha de liggandes i garaget å skräpa. Härlig sång på höga varv :) -> Matte Jo jag vet, men f*n måste hålla igång till nästa sommarbil :) //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
*ops* vad hände ? -> Matte Allt ska på i sommar. S38 ja tack, men vilket projekt! Hur gör man med en sådan bil med SBP? Vad behöver jag mer än motor å låda? Nissanen e en lång historia, åkte på en regbesiktning i höstas precis när jag skulle ha i en Mitsusnurra. Plockade på allt igen nu i våras å så kom olyckan :( Körde med 1,2bar ca: 240hk. På mina sidor kan du se allt som jag har stoppat i den. Vad gäller Peters bil så har jag bara läst om den, men jag kan tänka mig att den motsvarar ND's demobil snart. (Om inte nu) //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.