|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har varit runt och kikat på lite olika E34 530 -93--95. Jag har då funnit en liten behållare i motorrummet på några av dessa bilarna som jag kikat på. Den är vit, med svart lock, och sitter precis bredvid servoolje-behållaren. Se den markerad på bild: Länk Jag vill minnas att jag läste att man skall fylla på med bromsvätska i den. Tankarna har snurrat kring nivåreglering (uteslutet), antispinn (också uteslutet).. Frågan är alltså. Vad är det för någon rolig liten behållare? För bilar med extra kraftigt bromssystem? ;-) Mvh. Patrik PS. Bilden är från en E34 530i touring -94 DS. _____________________________________ Mannen bakom Länk | |
|
undrar om det inte var till nivåreglering, är ej säkert på detta. Läste om detta i instro.boken för ett tag sedan men jag hade ingen sådan på min! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det är inte till nivåregleringen. Jag har ingen i min bil MED nivå. Vi har sett vissa skillnader... Alla bilar jag sett detta i är 530 -93. Två manuella sedaner. Den ena utan ASC den andra med. Touringar med automat, både med och utan behållare. _____ Micke Länk Länk |
|
|
undrar hur vanligt det är med nivåreglering på sedaner. Kikade på en sedan i lördags och den hade den.. Tror Micke Olsson här på forumet _inte_ har den på sin 530 touring, där ju nivåregleringen är standard. Kanske någon som har en instruktionsbok där det står omnämnt? Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Jag kollar på detta imorgon så skriver jag vad detta är för nåt! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Haha... Äntligen Patrik.. Jag hittade den lilla rackarn i instruktionsboken. Så här står det. Behållare för kopplingshydralik Endast BMW 530i. Fyll på bromsvätska upp till den övre markeringen. Således bör denna lilla behållare finnas på samtliga manuella 530 med V8:a! _____ Micke Länk Länk |
|
|
Ja, men du..det låter nästan lite troligt :) Perfekt! Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
exact micke: sidan 88 i boka och som sagts innan: endast V8 modellerna ( den som saknar svensk instruktions bok till E34 kan köpa min gamla, se börsen!!) |
|
|
jag har en på min också konstigt manuell i och för sig men med riktig motor då förstås;-) V8-POWER |
|
|
I min tyska instruktionsbok står det kopplinghydralik 530i/540i att inte 540i står med i den svenska beror säkert på att 540i manuell inte såldes i Sverige. MVH Stephan |
|
|
Såg att Micke olsson hann före mig igår kväll, japp det stämmer att det är kopplinghydraulik. Men är det inte konstigt att man har sådan behållare??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
har sett kopplingshydraulik behållare på fler bilmärken. inget som bara bmw ha. vissa bilar tar bromsvätskan från bromsvätskebehållaren. dvs har ej ett eget system skillt från bromssystemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.