AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
824

Var kan man repa alu-fälg?

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Var i norra sverige (Luleå, Piteå, Umeå, ...) kan man få sina fälgar fixade, kanter, puts + lack?

/Santorinblå 530iA Touring
/Länk
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Närmsta trottoarkant funkar bra har jag märkt ;-) Sorry Gunnar - kunde inte låta bli! Jag läste bara rubriken.

I dag var jag förbi PulverLine i Skellefteå för att se deras urval av färger. Tyvärr var färgen en aning för grå, den kallades för övrigt gråsilver. Urvalet av kulörer i pulverlack verkar begränsat. Samma sak när jag var förbi Pite Sprutmåleri...

Däremot fixar Bergströms måleri i Piteå det hela med billack, så då blandar dom exakt rätt kulör samt avslutar med klarlack.

/Lasse
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Om du har vägarna förbi Sundsvall så finns det en firma som heter, Kg-Mc Racing som lagar fälgar, dock bara själva lagningen.

Har själv erfarenheter av dom sedan tidigare, mycket seriösa och duktiga killar.
Laffe: Denna tråden är iofs snuskigt gammal, men visst.. Tänkte fråga dig om du på rak arm kan tala om vart Kg-Mc Racing ligger? Och dom fixar alltså bara skadorna, ingen lack eller så?

// Björn
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Jo rätt gammal :)

Dom håller till på Ludvigsbergsvägen, den ligger på sluttningen till norra berget, åk rondellen förbi Park Arena sväng vänster uppe i blinkljuset sedan är det första till vänster tror jag.

Nästan i slutet på gatan till ligger det, man får åka ner runt garaget till vänster för att se det.

Dom lagar bara fälgar, lackeringen sköts av sundsvallslacken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.