AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.268

Stereobygge i E36 Coupé, med originallook

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Hejsan alla BMW-älskare..
Undrar om det är någon som har bra erfarenheter av bilstereobygge i E36 Coupén.. Behöver inte ha tävlingsljud direkt, men ett krav är att det måste se mycket original ut. Tänkte köpa en Business CD att utgå ifrån. Mina frågor är:

• Vad finns det för ingångar på denna stereon? Vill nämligen ha möjlighet till en extern ljudingång för t.ex. bärbar minidisc eller laptop i bilen.

• Vad finns för högtalare att rekommendera? Finns det några som kan monteras utan att hatthyllan eller dörrsidorna ser ut som reklampelare för japansk hemelektronik?

• Skiljer det något utseendemässigt mellan Bavaria Professional (som finns i E36 Coupén med H/K ljudsystemet) och Bavaria Business? Displaystorlek m.m.

Ki
40
Kicker
318i -88
Köp DLS de har prisvärda prylar i alla prisklasser. Montera framsystemet på originalplats. Vill du ha "riktigt" ljud kompletterar du med 4-kanalssteg å en prydlig liten baslåda

Lycka till // Emil

Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
håller med
Jag kör med ett U36 kit med mellanreg och diskanter på originalplatser i dörrarnaoch bas vid fötterna ( 5,25" Axion förtillfället, har inte haft tid för 6,5") ser bra ut och låter ännu bättre

/
Joppe
Länk
Jag har tänkt att bygga lite ljud i min kommande e36:a och det ska se så mycket orginal ut som möjligt i kupen men det som jag hade tänkt att få in är:
diskant vid backspegel eller a-stolpen.
4" midbas i dörren
6" bas i kickpanelen

sen så blir det väl någon trevlig RF bas i skuffen, sen så skall det tävlas igen.

Så tror ni att det går att mosa in en 4" midbas i dörren där diskanten sitter orginal...med vissa modifieringar såklart

Värt en titt?!?
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.