|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMW-älskare.. Undrar om det är någon som har bra erfarenheter av bilstereobygge i E36 Coupén.. Behöver inte ha tävlingsljud direkt, men ett krav är att det måste se mycket original ut. Tänkte köpa en Business CD att utgå ifrån. Mina frågor är: • Vad finns det för ingångar på denna stereon? Vill nämligen ha möjlighet till en extern ljudingång för t.ex. bärbar minidisc eller laptop i bilen. • Vad finns för högtalare att rekommendera? Finns det några som kan monteras utan att hatthyllan eller dörrsidorna ser ut som reklampelare för japansk hemelektronik? • Skiljer det något utseendemässigt mellan Bavaria Professional (som finns i E36 Coupén med H/K ljudsystemet) och Bavaria Business? Displaystorlek m.m. | |
|
Köp DLS de har prisvärda prylar i alla prisklasser. Montera framsystemet på originalplats. Vill du ha "riktigt" ljud kompletterar du med 4-kanalssteg å en prydlig liten baslåda Lycka till // Emil |
|
|
håller med Jag kör med ett U36 kit med mellanreg och diskanter på originalplatser i dörrarnaoch bas vid fötterna ( 5,25" Axion förtillfället, har inte haft tid för 6,5") ser bra ut och låter ännu bättre / Joppe |
|
| Länk | |
|
Jag har tänkt att bygga lite ljud i min kommande e36:a och det ska se så mycket orginal ut som möjligt i kupen men det som jag hade tänkt att få in är: diskant vid backspegel eller a-stolpen. 4" midbas i dörren 6" bas i kickpanelen sen så blir det väl någon trevlig RF bas i skuffen, sen så skall det tävlas igen. Så tror ni att det går att mosa in en 4" midbas i dörren där diskanten sitter orginal...med vissa modifieringar såklart Värt en titt?!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.