|
|
|
|---|---|
Boki |
om jag vill ladda 0,5 bar med IC. går det utan o sänka komp. motor är en m30 3,5lit |
|
Bör väl inte vara några problem... tror tom. att sprutet hänger med, annars så får man använda sig av en bränsletrycksregulator. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
|
Vad jag har hört så ska du klara dig. Vet killar som gjort så. Men vad samma killar sade var att 0.5 är ungefär vad som går. ska du ladda mer måste du pytsa i mer soppa å kompsänka. E28 M535i TwinTurbo |
|
schneberger |
räcker med bränset.. f<b det äör ju 9,0:1 i den .. själv komer jag att köra 9,0:1 i min , dock smidda kolvar, haltech , och jäövligt effektiv ic.. med en jälvligt ewffektiv ic och bra med bränsle så komemr ud långt även på en orginalmotorn.. min gamle M50B20 var orginal och laddades på med 0,8 |
Boki |
då är det lugnt.. |
|
är det inte 10,0:1 i komp orginal? /Kilander |
|
|
Boki: Va det inte du som var emot turbo? :) 0,5 e ju inga problem även på 10,0:1. Jag har laddat med 0.9 på min iS å den har 10,0:1 men då har jag dränkt den med soppa. //Ticco www.ticco.com |
|
BIMMER |
Schneberger, hur gjorde du får o få mer bränsle i din M50 turbo motor ???har problem i min o saknar de där lilla extra på slutet känner att den vill ha liiiite mer såppa ju..kör me dorg sprut , laddar ca 0,8-0,9 |
|
10:1 i komp utan extra soppa kan bli svårt. Med 16v som Ticco har tåler motorn nog mer laddtryck innan det spikar. Ticco: Spikade den inte alls med 0,9 i laddtryck ? Min 325 spikade med 0,6 i ladd på 8,8 i komp (dränkt med soppa). Iof var det med original tändning. Ev. var den chippad, det skulle ju förklara en del. |
|
|
Nej, inte en spikning. Jag sänkte tändningen några grader på dom högre varven. //Ticco www.ticco.com |
|
schneberger |
testa en anan bränsletrycksregulator, sjlv körde jag med m5:ans spridare , dock bblev det väldigt fett i början.. finns säker några spridae som inte flödar fult sp mcyet som du kan köra med.. M50 har 10,5:1 i komp.. |
Boki |
TICCO jag har fått en till 3,5lit. motor så jag har funderingar om jag skulle överladda men inte mer än 0,5 med intercoller. Jag har bara en kaross med nu två motorer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.