AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
601

givare till oljetemp + tryck (alpina b10 biturbo)

B10 BITURBO
nån som har en givare till oljetemp+tryck till en alpina b10 biturbo..??jag menar den givaren som sitter bak på toppen...

mvh/thomas
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Hade grymma problem att få tag på en till B7an, kanske lika jävligt till din. Fanns inte hos Alpina i Tyskland heller. Fick fixa till den gamla. Tydligen specialbeställd av Alpina från VDO. Till min i allafall, vet inte riktigt hur d e med din.

jimpa
Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Ajajaj, det här låter inte kul. Jag behöver en ny oljetrycksgivare till B6an. Den förra ägaren hade testat att rengöra den galma men det hjälpte inte tydligen. Givaren skulle enligt honom kosta 1200:- och kunde köpas på BMW. Jag har varit hos BMW i både Växjö och Halmstad utan att lyckats få fram någon prisuppgift. Klart att det ska strula!

Cyberoid
B10 BITURBO
nej,det verkar inte lätt att hitta nån givare...det är ju rätt bra att ha oljetrycks mätare kan man ju säga..men,men det är nog bara till att söka...
Cyberoid:
Hur gick det med din givare till B6:an? Jag sitter här med min i näven, och behöver kolla upp den. Litar inte på att den visar rätt tryck.

En VDO-givare som är märkt:39/6,0-5 bar,0,5+-0,15 bar, 6.92. Tre anslutningar som är märkta WK, M och G.
Sitter monterad under filterkoppen.

Var kan man hitta info om denna, eller en ny?

/Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.