AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.860

Hjälp med tjänstebilsval!

Sida 3 av 5
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Hade en Mondeo V6 som hyrbil i några veckor...Jäkligt mullig maskin, mullig men ingen räser...en bil jag blev klart impadd över..

Annars en C5:a med mycket lullul.....

Lagunan är helt oki...om man vågar...
LazerEye.

Du får gå upp 60k till för en 2,4T med tillval.

:)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror mondeo med v6a är lite dyrt. Men folk prisar ju mondeo och 626 för bra chassi.

Du får nya 9-3 Linear för pengarna.

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Alfa Romeo 156 Sports Wagon 1,8/2,0
Ford Focus ST 170

BMW - Freude am Grazat fahren !
745an:
aldrig att en S60 2.4T me normalt tillvall skulle kosta runt 300.000:-
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Ford Mondeo = Njaee... känns dessvärre tråkig och så hör man för mycket att bilen krånglar (jobbigt även om det är tjänstebil).

Skoda Octavia RS = No way! Måste erkänna att jag är lite "märkesfixerad". ;)

Ford Focus ST 170 = Låter lite intressant, får spana vidare på denna.

Citroën C5: Mycket bil för pengarna ja, men jag står inte ut med exteriören.

Volvo S60 = Går bort eftersom jag skall ha kombi. LazerEye: Lär dig läsa! ;)

Saab SportCombi + Audi: Too expensive!

VW Passat: Too boring! ;) Utgående modell...

Mazda6 2.3 Kombi: Halvkul bil faktiskt. Här får man mycket för pengarna, allt som erbjuds inkl navigation (dock ej skinn). En given kandidat. Minus för det höga vägljudet dock.

Alfa Romeo 156 Sportwageon 2.0 JTS: Hetaste kandidaten hittills! För 249.100:- får jag en solidsvart med Avanti-paket och Xenonljus. En stark, hyllad motor och linjeskön bil. Den enda nackdelen jag kan se för tillfället är att bilen lastar ganska lite. Så ska jag ju provköra också...

Alla som lämnat förslag inom ramarna för min fråga skall ha ett stort tack! =)

roadZter
Be
24
Belker
M340i -21
Jag hade helt klart valt 156:an i din situation.
Enda nackdelen är väl krocksäkerheten som inte är klassledande direkt. I övrigt är den ju klockren.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DanneZeta: Tror du har för lite pengar för att vara märkes fixerad :)

Problemet med Alfan, med risk för att vara fördomfull, är tillförlitligheten. Även om kvaliten har gått upp på de senaste modellerna så är den ju inte i närheten av BMW (eller ens saab / volvo). Dock en trevlig och körglad bil! Snygg är den ju också. Håller nog på 156an om du inte vill göra Skodan ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DanneZeta: Tror du har för lite pengar för att vara märkes fixerad :)

Problemet med Alfan, med risk för att vara fördomfull, är tillförlitligheten. Även om kvaliten har gått upp på de senaste modellerna så är den ju inte i närheten av BMW (eller ens saab / volvo). Dock en trevlig och körglad bil! Snygg är den ju också. Håller nog på 156an om du inte vill göra Skodan ;)
Volvo v70,

farsan köpte en jubileumsmodell med vinterdäck, gummimattor och lite extra för 240 KSEK, tycker riktigt bra om den bilen, den har vettig utrustning (klimator, farth, CD/kassett, färddator, elhissar, elspeglar, silvermetallic, lmfälgar). 140 hk motorn funkar fint. Ingen racer dock. Det enda som jag upplever trist är att instrumenteringen känns plastig, men det är iallafall hyfsat snygg.

Lite osäkert om den går att få tag i fortfarande.

Lycka till Danne Z!

/Simon
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Det är inte JAG som har lite pengar. ;) Däremot så är företagets policy sådan att jag max kan köpa en bil för 252.200:-. Erkänn att det är astronomisk skillnad om man ser till "märkesfixering" mellan Alfa Romeo och Skoda... Angående Alfa Romeos kvalité är jag övertygad att det hänt en hel del på den fronten och att en årsmodell -03 inte skall vara några större problem, om det nu strular ändå får jag trösta mig med att det är företaget som betalar reparationerna.

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DanneZ: Jag vet, menade mest pengar som du har att röra dig med :)

Jo Alfa är ju lite coolare än Skoda. Beroende på hur långt du ska åka kan nog Skodan upplevas som lite jobbig till allt annat utom buskörning :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
LazerEye: S60 2,4T Med businesspaket, antispin och 17" fälgar går på 285k. Lägg till Navi så är du uppe över 300.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
DZ,

Kan du kolla din mail? :)

Annars kanske Opel Omega kan vara något? Iofs blir det nog inte mycket pengar över till extrautrustning. Men den sväljer en hel del i alla fall.

/J

DanneZeta:
Gav bara ett förslag om du skulle komma på att du inte behöver kombi...
men skaffa dig en Lada kombi du,passar du säkert i + att den ligger långt under 250.000:-
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
316i Touring. Där har du en riktig dräpare för endast 244 000:- :D :D

Min bil: Länk
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Måste du ha en kombi? Annars har ju Saab 93 sportsedan vector utrustad dvs 17":are halvskinn etc med 175hk motorn kostar 159900:- då är den standard men utrustningen är hygglig när det är en vector.

Men du skulle ju ha en kombi :(

Annars är saaben mycket trevlig att köra!!

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
sebbe_bmw
Inte en Citra iaf! Man vill väl att alla bilens funtioner fungerar samma dag eller!

Sebbsen
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
252.200, jobbar du SCA? Jag hade köpt en V70 Bifuel. Skulle det sticka över en aningens kan du hävda att du vill följa företagets miljöpolicy. (antar att ett så stelbent företag som fastställer en bilköparsumm oxå har en miljöpolicy)

Copy
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lunken: 159.900? Var? Det måste vara gamla modellen. Nya börjar väl på 219.9 eller något sådant?

Tråkigare bil än gamla 9-3 får man leta efter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.