AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.858

Hjälp med tjänstebilsval!

Sida 2 av 5
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
dominik: Se mitt inlägg kl 15:22. Summan på 252.200:- är inte förhandlingsbar från min sida. Tyvärr men så är det bara.

Var snälla och lämna alternativ som inte överstiger 252.200:- INKLUSIVE extrautrustning, annars faller hela idén med denna tråd...

Rogge: Har haft S40 2.0T tidigare, vill ha något nytt. Dessutom är V40 i minsta laget.

roadZter
Jag tror tvärtom att Mondeon är perfekt bil för dom pengarna om man vill ha en hyfsat stor kombi och kan leva med felhjulsdrift.
2.0 Trend - 207.400, med sexan 219.400. Det lämnar ju en del utrymme för extraprylar, som dessutom är rimligt billiga på Mongon.
Om du inte gillar Ford så finns ju Citroen C5.
Eller.. Subaru Legacy kanske kan va nåt. Boxermotor och 4wd.
Danne, jag menade att handlarn kan sänka sin pris inte du.

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wendtan: En Saab 9-5 SportCombi 2.0t Linear (150 hk) kostar 249.900:-, en dito med 2.3t-motorn på 185 hk kostar 264.900:-. Sedan tillkommer eventuell extrautrustning = för dyr!

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Här är Riksskatteverkets hemsida med "Bilförmånsberäkning inkomstår 2003"

Länk

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Z3c 4 ever!: Jag förstod vad du menade, det var du som inte förstod mig tror jag. Det är upp till min arbetsgivare att förhandla om priset med bilhandlaren, summan 252.200:- är inte förhandlingsbar från min sida även om bilen i fråga har ett listpris på 500.000:- och min arbetsgivare kan köpa den för 10:-. Understand?

roadZter
mo
8
moberg
320i E30
Måste dock tillägga att den största nackdelen med Alfan (till skillnad från äldre alfor från 80-talet) som jag ser det är att den är framhjulsdriven. Detta är hyfsat viktigt för somliga.

Emellertid tror jag att man kan få problem att hitta bakjulsdrivna bilar för de pengarna du angav, då både Mercedes-Benz och Lexus (bakhjulsdrivna) instegsmodeller ligger över i pris för den satta gränsen. BMW:s alternativ i prisklassen har ju redan diskuterats.

Mvh,
Moberg
En fråga som kanske inte har med tråden att göra riktigt. Är det verkligen fortfarande förmånligt att ha tjänstebil längre? Med dagens förmånsbeskattning och arbetsgivarens oförmåga att "baka" in lite extra bilrelaterade förmåner som bensin, finns det väl knappt nåt att hämta längre. Kostnaden att hålla en bil privat är inte mycket större, och då kan man även ha en lite roligare bil. Vad gäller avskrivning så ska bilen köpas ut till marknadsvärde, så där finns det inte heller någon vinst att hämta om man bestämmer sig för att köpa ut bilen och sälja den privat efter 3 år.

Fördelen är att man slipper bekymra sig över att ta hand om bilen, men det verkar de flesta på forumet göra med nöje ändå.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Danne, jag rekade också tjänstebilskombi innan jag istället köpte själv (och du vet ju vilken ;-). Då våra regler ger oss 294' + att vi kan utnyttja bilhandlarrabatten på ca. 10% gav det ju lite mer svängrum men det var ändå svårt att hitta något intressant. Mondeo ST220 gav väl mest prestanda för pengarna men den ligger drygt 10' över din gräns vilket är synd då den är ganska fullsmetad. Vet inte om du är ute efter sport eller komfort? Sportiga alternativ kan väl vara Skoda Octavia RS 1.8T, Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 eller Mazda 6 2.3. Komfortalternativet är kanske Ford Mondeo 2.5 V6. För vissa av dessa så finns marginal till orderntligt med utrustning.

BMW, Audi, VW, Volvo och Saab är nog bara att glömma för dom pengarna då instegmodellerna utan utrustning ligger nära din gräns.

Lycka till!
DanneZeta : Bilen jag körde var som jag förstog det standard utrustad, men de fanns klima stolsvärme dryckeshållare, farthållare, träpaneler , halvskinns inredning osv osv. oki ingen navi men fullt tillräckligt i in mening.
De är nog en sådan lågtryckturbo jag valt.
Dom brukar inte vara helt omöjliga på saab heller.
Jag tror de e fullt möjligt att köpa en 185 hk turbo för de 250 000 som du pratar om..

Den som har flest BMW prylar när han dör vinner!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Programmer: Jo, jag vet vilken bil du köpte... ;) Hoppas du fortfarande är mer än nöjd (själv har jag abstinens, inte minst nu när jag åker omkring i min mormors Opel Corsa). I dagsläget lutar det åt ett sportigt alternativ som t ex Mazda 6 2.3 kombi alternativt Alfa Romeo 156 2.0 Sportwagon, men jag tänker inte ta några förhastade beslut, jag åker ju gratis i Corsa'n... :P

wendtan: Återigen så är det summan 252.200:- som gäller för mitt inköp och inte en krona mer även om man kan pruta hos bilhandlarna.

roadZter
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Mazda 6 2,3 Touring eller Skoda Octavia RS kombi är vad jag hade köpt i din situation! Alfan är vacker, men opraktisk.

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Om du inte ska köra bilen mer än tre år: Citroën C5 Kombi!

En klar outsider, men fruktansvärt bekväm, välutrustad och med navi och hela klabbet, lätt under 252.200 (245.500 kom jag upp i).

En snabb koll på Citroëns hemsida säger att du får ESP, ASR, farthållare, klimator, sollucka, lm-fälg, cd-växlare. navigationsystem, backvarnare, alcantrapaket med elstolar, etc. etc.

Kvalitén är väl inte världens bästa, men fullgod för 3-år. Bensinsnål dessutom... ring till Norrbilar i Eskilstuna, fråga efter Anders och hälsa från mig (Petter), så kastar de säkert med en dragkrok på köpet också. :D :D
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Eller satsa på dieselmotorn med samam utrustning, EXAKT 252.500:-

Kanske kan ha något att göra med tjänstebilsanpassning av utbudet?! :D
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
252.200:- var det visst... ;(

Diesel är ändå sunk! :D
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Octavia RS kanske? :)
Prispressaren finns ju här annars: Länk då kan det ju bli 3 bilar på 3 år för samma peng... inte det??
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Renault Laguna 2.0 16V kostar strax över 200k i grundpris. Verkar ha vettiga priser på utrustningen också.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nissan Primera har också lite ekonomiska ramar för extrautrustning.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
en Volvo S60 då? kan väl kanske få en 2.4T för dina pengar skulle ja tro...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.