|
|
|
|---|---|
|
Vilka tändstift ska det vara till 325i-89? Original = Bosch? Men vilken modell? Finns det motsvarande Equem? | |
|
det finns väl listor hos en återförsäljare som säljer tändstift vad Bosch tändstift heter hos Equem...det brukar det göra i alla fall... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
Det är just såna listor som är förvirrande, annars skulle jag inte fråga. Och ska man veta vilket Equem så måste man veta exakt vilket Bosch, eller hur? Så om det är nån som verkligen vet, berätta gärna. |
|
| Ex.vis W8DC, WR8DC, W8LPR, W8LCR eller Z-nånting? | |
|
Här kan du själv kolla vilka NGK-stift som är lämpliga: Länk Här kan du kolla vilka BOSCH-stift som är lämpliga: Länk Om bilen går bra för tillfället (rätt stift) kan du ju alltid skruva ur ett stift och kolla beteckningen på stiften som sitter i just nu! Mvh |
|
| Kör på Bosch W8LCR, det är original och min går så fint på dem. Har aldrig krånglat. | |
|
Nej den går inte så bra tycker jag. Enl. NGK ZGR5A. Varfor dessa specialstift till just den modellen? |
|
|
Japp det blir W8LCR (motsv). Enl Htk står det W8DC; För bilar med UTAN KATALYSATOR: W8LPR; W8LCR. Men enligt Bosch-listan är det entydigt W8LCR. Htk:n är inte riktigt så användarvänlig som man kunde önska ibland. På BMW 40 kr/st, inte så farligt. |
|
|
Micke, kollar du i BMWs HTK efter prylar till E30:n? Ligger inte E30:n kvar i ETK? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jag har Htk 95, där finns allt från 02 till e30. Etk har jag inte så det kan jag inte svara på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.