AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
378

Nya 6-serien i sikte

H
33
H
330i -01
3.0CS -73
Jag stannade till vid en vägkrog vid Hudiksvall i helgen och fick syn på en biltrailer med BMW-bilar från krogfönster. Först såg det inget konstigt ut, jag trodde det var bilar för försäljning. X5or och 7-seriebilar stod på rad. Men intryckt mot hytten stod det en bil som jag inte kände igen. En sportig japan tänkte jag först eller kanske nåt annat. Sedan återgick jag till maten och tänkte inte mycket mer på det.

Men sen slog det mig, kanske är det nya 6an. Efter maten tog jag bilen runt vägkrogen för att undersöka närmare. Alla bilar inklusive trailern var tyskregade. Och ganska snart förstod jag att japanen var en 6-seriemula. Det första som slog mig var storleken. Rätt liten måste jag påstå i jämförelse med gamla 6an. Eftersom det var mörkt kunde jag inte se några detaljer. Baken verkade omaskerad men den stod mot hytten. Suck den liknar 7-seriens. När ska de ge Bangles foten? Fronten var maskerad, men formen liknade Z4ans.

Fotografering tänkte jag men den kameran låg längst i packningen. Och med tanke på familjen som var med och en ilsken tysk i närheten lät jag det var. Men häftig och skoj var det.

Henrik
Dom gånger jag sett bilen live på bana har den inte sett liten ut.
Storleksmässigt kanske lite lite mindre än gamla 6:an

Att den såg ut som 7 serien bak låter ju inte bra men det stämmer inte iheller med det jag sett.

Visst det förändras ju innan det är klart men jag hoppas du har fel : )

Jag tycker att 6:an verkar bli skit snygg....
Värst vad alla är emot nya 7-serien. Jag tycker den är riktigt snygg faktiskt =) Det var väl på tiden att ändra designen, desto mer man tittar på 7:an, desto snyggare blir den...enlig mig.

/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.