AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.656

Behöver hjälp med ALPINA text i illustrator

Sida 1 av 2
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Hej alla bmw frälsta!
Jag hade tänkt mig att fixa ALPINA dekaler via ett tryckeri. MEN dom vill att jag ska göra texten i illustrator då det är vektorbaserat för bästa resultat på en dekal. Finns det någon som vill hjälpa mig med att göra denna text? Jag har illustrator själv så om någon har ALPINA typsnittet eller en färdig logga så vore jag evigt tacksam.

/Från en annan BMW frälst.

Stay tuned with my car!
Länk
Är det en Alpina du har??? eller varför ska du sätta på Alpina dekaler för???
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
S 328 R: Låta han göra det om han vill... Han kanske inte har råd med en riktig :)

I och för sig.... det har du rätt i.... jag tror att jag sätta på ett M5 märke på min.. för då har jag nog en M5:a... :D
Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Inte för att vara sån, men vad är en S 328R för något? Inte kan du väl vara Volvofrälst?! ;o)

Cyberoid
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hmmm... ja, det skulle vara intressant, Alpina's egna dekalset går ju på nära 10 laxar om man ska ha alla detaljer. Min bil är ju helt ostripad från fabrik, men ibland funderar man ju på om det inte vore snyggt med alpinaränderna?!

Finns säkert någon i Tyskland som har dem, men de lär bli svåra att hitta här... tyvärr.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Snälla quixotic2, sätt INTE på dekalerna! De är det vidrigaste som går att placera på en bil (rattmuff och bakrutejalusi inkluderat). En mörkblå (vanlig Alpinafärg), i övrigt snygg BMW med guldfärgade dekaler får mig att kräkas. Om du är så lycklig att beställaren hade vett nog att välja bort dekalerna vid köpet så borde du skicka denna en fin present enligt mig.

Nä, låt BMWs design vara skonad från dekaltrimning!

Nu har jag sagt mitt. Ha det gött i kylan alla BMW fantaster!

//Andreas

Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
OK! Men ärligt talat så är jag inte ute efter era åsikter huruvida ni tycker jag ska ha alpina dekaler eller inte. Jag frågar er efter hjälp och då hoppar ni på mig direkt med era åsikter och inte så givande frågor. Ni vet ju inte äns om det ska sitta på min bil eller hur det kommer att se ut när det är klart. Och ska jag vara riktigt ärlig så har jag faktiskt inte råd med en äkta Alpina om det nu intresserar er. Tycker det är synd att man ska få sådana här svar på ett seriöst inlägg på en i övrigt bra site.
Tack till dig quixotic2 som iaf verkar visa något intresse.

Stay tuned with my car!
Länk
ant
vektor baserad grafik kan du göra i de flesta bilbehandlingsprogam.
du kanske har större erfarenhet med att jobba i photoshop eller paint shop pro?

det hela är lite jobbigt att förklara.
men om du läser här Länk och söker information på egen hand så kommer du kanske in i det så pass att du kan börja skapa egen vektor baserad grafik.

hoppas det hjälpte.

==========
Länk
ant
här kan du läsa ännu mer om ämnet i fråga.
Länk

tycka vad man vill om alpina klistring på en "icke-alpina" men om vi ska koncentrera oss på hur man går till väga så kanske jag kan hjälpa dig med dessa länkar?

==========
Länk
Cy
97
Cyberoid
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Åsikterna om stripningen verkar gå isär och det e kul att höra vad folk tycker. Jag har själv guldstripningen på royalblau metallic lack och tycker att det gör sig riktigt bra. Jag hade nog inte lagt 1000-tals kronor på att sätta dit en om den inte satt där ifrån början, men jag är glad att den gör det. Vad tycker ni andra? Stripning eller inte?

Cyberoid
Vad i helvete rent ut sagt..!

Den dekoren är ORIGINAL från alpina (om man vill), tycker allt att originaldekoren är några kilometer högre nivå på än rattmuff bakrutejalusi och biltemastripes.

Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Tack ant för tipsen... ska kolla lite på länkarna nu.
Min åsikt om självaste dekoren från alpina är ju helt klart att om man nu ska ha det så ska det vara orginal. Jag vet inte om det gått fram som det ska till alla men jag är ju bara ute efter alpina texten till bakluckan INGET mer. Jag tänker ALDRIG montera någon hemma ritad alpina dekor på bilen för det är den deffinitivt inte värd (inte orginal heller för den delen)! Att jag ska montera alpina texten på bilens baklucka är mer som ett riktmärke för att det faktiskt sitter 100% äkta alpina prylar på bilen. Jag hade ju inte direkt tänkt att trycka dit hela kittet med dekor och B10 BiTurbo beteckning.

Stay tuned with my car!
Länk
Cy
97
Cyberoid
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
JimpaStäll: Alpinorna har inte någon "dekal" bak utan ett emblem i plast.

Cyberoid
Cyberoid: B6 har väl i metall, både Alpina och B6 3,5?

Ang. Alpina och stripes är ett en kostnadsfri option att ha stripes i guld eller silver. Till B6 skulle det kosta 4-4000 har jag för mig.

Erik på bmwm5.com stripade sin B10 BiTurbo direkt hos Alpina. Det blev bra såklart.

Se denna B10 V8 S:

Länk

Länk

ser ju helt stilren ut som helst med silver stripes. Känns riktigt Alpina orginal med stripes :)
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Cyberoid: Jo jag vet att Alpina kör med plast/metal emblem men jag hade inte tänkt mig någon sådan då jag helst skulle vilja kunna slita bort emblemet om det ser skummt ut eller nått i den stilen utan att få märken på lacken.

Gustav: Jag tror nog att du fick in lite fel bilder i dina länkar... eller var det bara jag som varken såg en alpina eller några stripes??

Stay tuned with my car!
Länk
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
JASSÅ!!! Nu såg jag alpinan!! du kunde ju sagt att den ligger i bakgrunden.. man är ju inte så observant nu på småtimmarna....

Stay tuned with my car!
Länk
Cy
97
Cyberoid
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Gustav: Är du säker på att det är metall? Det ser ut som plast som ska likna metall, men jag kan ha fel? Jag har inte tillgång till bilen för tillfället så jag kan inte kontrollera tyvärr.

Cyberoid
Cyberoid: Jag heter Stefan Ragnarsson, och när jag började på detta forumet så hade jag en E46 328... sen kanske du kan lista ut resten själv.

Jimpa Ställ: Har du inga bilder på bilen från inredningen???
mackan325
Walloth u. Nesch har det du söker åstadkomma orginal från alpina för 24 euro. Är det lönt att hålla på med gör det själv?
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Är det inte typ olagligt att sätta alpina dekal om det inte är en alpina... eller iaf så kan väll alpina stämma en... för dom lär väll ha copyright på loggan antar jag... eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.