|
|
|
|---|---|
m3älskare |
Hejsan jag äger en m3 från -93 alltså 286 hk orginal men sen har jag chip trimmat den och så har jag remus sportavgassystem och motorn renoverades för två tusen mil sen så jag undrar om någon har en likadan eller vet hur mycket hästar det kan göra det jag har trimmat.. Sen en fråga till jag undrar vad ligger en sån bil på för tid på strippen vill veta för jag hade tänkt att göra debut på strippen på emmaboda till våren vore kul att veta ungefär vilken tid man kommer att få.. Hoppas på många svar.. Ha det i vintermörkret.. |
ant |
tror inte du vinner mer än några få hästar på chipet, däremot kan du varva mer vilket säkert ger lite extra pulver. tider är ju svårt att gissa sig till, beror ju mycket på hur du vågar slita i växlar osv och däckval.. men kanske högt i 13.* sekunder?? möjligt att går lågt på 13.5 men under 13 kommer du inte. ========== Länk |
| 14-14.5s skulle jag tro en 3.0:a hamnar på. | |
|
Tjenare. Om motorn är i mkt bra skick och chippet är bra och funkar "bra" i din bil så har du ca 300 hk. Tippar på en tid runt 13.8 - 14.5 beronde på hur bra du kör. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Qvarnis säger att hans chip ger 20 hk extra med orginal avgassystem på en 3.0:a stämmer inte det? De flesta jag pratat med säger att det är en bluff med 20hk extra med JWR chip. Någon som testat med och utan i ett rotortest? |
|
| En kompis har en 3,0 med chip och filter, han körde 13,8 med den. Nu har han inte kört mer än en handfull repor med riktig tidtagning, så med lite träning och bättre däck går det nog snabbare. | |
|
Bästa tid jag känner till med chippad 3.0:a är 13.6 någonting. Denna tid kan endast en säker chaufför prestera. Med en vanlig nisse bakom spakarna skulle jag tippa en hög 13 s eller låg 14. Slutfarten ligger runt 160-165 . Effektmässigt kanske du vinner 10-15hk ifall motorn var frisk från början. |
|
|
Strippkörning intresserar mig inte speciellt mycket men jag är ändå nyfiken... Vad skulle en orginal M3 Cab 3,2 prestera på 402m? Någon som har testat? /Fredrik |
|
ant |
med rätt chaufför så kanske 13.2-13.5??? ========== Länk |
|
Hej. Bilsport testade 3,2:an och deras "chaufför" körde på 13.5 om jag inte minns fel. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
13.95 har 3.2'an gjort enligt min bilsport... /A |
|
|
Hej igen. Var tvungen o kolla upp detta och 13.85 (M3 3,2 -96) enligt Bilsport Nr 13 2001. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag förstår inte vadför alla verkar tro att det är SÅ mycket skillnad mellan 3,0 och 3,2 visst 3,2 går bättre i toppen men 0-200 skiljer INTE mycket en 3,2 gör inte under 13,5 vem som än kör ÄVEN om den e chippad Jag har kört 13,61 / 172km/h och jag har lite Köhler grejer på min M3a chip,filter,avgas,kattersättare... Enligt Lennart på Köhler Racing så är det aldrig mer än 308-310 hk en 3,2 men däremot så är det mellan 285-291 i 3,0 och de få hk som skiljer är inte mycket.... ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
ant |
laurin: prata med m3johan här på forumet. han har tidkort på 12.98 med hans förra m3 3.2. ========== Länk |
|
Hej igen. Exakt som ant skriver så körde johan 12.98 i somras. Såg även Johans bromspapper efter chippningen för ett par år sen och då hade den 330 hk. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
ant |
japp. det var efter chippning utförd av jwr. sen var det kattersättare och ett öppet filter. mer var inte gjort åt motorn. tiden sattes på lazzat i västerås, med yokohama r-däck. ========== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.