|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
EJDERN |
är en del tal om sportstolar komfort och vanliga stolar här på forumet.hur vet man vad man har ? mina är uppbyggda kanter runt sittdelen och relativt skålat ryggstöd.. var detta tillval. NYBLIVEN BMW ÄGARE |
|
Sportstolar har justerbart lårstöd, vilket är mycket bekvämt. Komfortstolar har armstöd, vilket också är mycket bekvämt. Sportstolar med armstöd torde därför vara det ultimata :) Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
EJDERN |
kan man med andra ord. se det på hur många justerreglage det är på sidan av stolen. hur många är det i så fall på en sport kontra komfort. jag har armstöd på stolarna.(trodde det var tillval) NYBLIVEN BMW ÄGARE |
| Armstöd är tillval. Sportstolarna ser du tydligt genom att den främre delen av sittdynan går att justera framåt/bakåt, för optimalt lårstöd. Har du inte denna funktion så har du inte sportstolar... | |
EJDERN |
det blir att kolla imorgon NYBLIVEN BMW ÄGARE |
Jonas Westling |
Då är det nog sportstolar du har....dom är ju byggda för att du ska sitta så "stabilt" i sätet som möjligt =) |
|
På E39 vilket iofs den här tråden inte gäller riktigt så är ryggstödet på komfortstolarna "knäckt" på mitten så att övre delen på ryggstödet kan justeras separat. Mycket skönt !!! Elektriskt svankstöd finns som tillval på olika stolar (Lordosenstutzen eller nåt sånt i tyska annonser för den som undrat) OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. |
|
Deliq |
E34'ans komfortstolar har något bredare och lite längre sittdyna än standardstolarna samt har en annorlunda (exklusivare) stoppning. Detta känns tydligt när man provar dem direkt efter varandra. Komfortstolarna är alltid elstyrda (åtminstone -93 och senare, tidigare är jag ej säker på). Standardstolen hade elstyrning som tillval. Armstöd gick att få till både komfort- och standardstol. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
| Jag har komfort stolar i min bil... men elsvankstöd och allt annat i el med för den delen... men den stora skillnaden mellan sport och komfort tycker jag är skålningen mot låren och sen det självklara och det är ett ställbart lårstöd. | |
|
Jag har också komfortstolar och det är väldigt många inställningsmöjligheter. Svankstöd Övre del av rygg Vippning av stolen Höjning och sänkning Allt detta justeras med el. Jag har säkert glömt något... Stolen är bredare och skönare än vanliga stolen. Är det inte så att 7 serien är utrustad med denna stol? Sportstolen har jag inte testat så det vet jag inget om. Mvh /NP |
|
Scheckheft |
Hej, NP, aktiv komfortsits med massage kom 9/98 på E 38:an. Innan dess fanns olika varianter;komfort, kontur mm. Själv hade jag "vanliga", elstyrda stolar i min E 38. /Scheckheft Länk |
| Hur funkar det om jag vill montera armstöd till mina Sportstolar...jag antar att det finns färdiggängade hål i stolsramen, men sen då...sticker man bara hål i skinnet i höjd med det gängade hålet...?? | |
|
Jag har sportstolar i min bil. Kolla min hemsida för bilder. _____ Micke Länk Länk |
|
Scheckheft |
Micke Olsson, ...och jag som trodde att jag hade välstädat under huven på min fd 740 ... ;) /Scheckheft Länk |
|
Har du inte sett detta??? Länk _____ Micke Länk Länk |
|
Scheckheft |
japp... /Scheckheft Länk |
|
jag funderar på just det här med sportstolar,komfortstolar..e.t.c och undrar hur det ligger till med t.e.x E39 modellen(t.e.x 528/97:a). Har hört av div.personer inom bilhandeln att ang. BMW E39 så är "Sportstolen" = standardstolen dock med större "skålning i rycksidorna och inget "lårstöd", och sportstolen med utdragbar mittdel "lårstöd" heter= M-stol. Kan detta stämma månde??? eller... någon som är initierad i ämnet kan förtydliga. hälsn/Thomas Thomas Lj. |
|
| tphlj: På min 528-98 hade jag i alla fall option "Sportsitze" och de hade utdragbart lårstöd. | |
|
Såvitt jag vet så har E39:ans sportstolar alltid utdragbart lårstöd. Att sedan vissa annonsörer eller bilhandlare kallar dom vanliga stolarna för sportstolar är en annan sak. Hade själv aktiva komfortstolar i min fd 540 men tycker jag sitter bättre i sportstolarna. Komfortstolarna i E60/61 är däremot underbara. ___ BMWCS #5157 |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lyfter en gammal tråd, är det någon som har någon bild på E34:ans standard vs komfort stolar? Fanns tex tygstolar i både standard och komfort? Och fanns tex skinnstolar i både standard och komfort? |
Scheckheft |
till E34:an fanns endast seriestolen med eller utan armstöd eller sportstolen. Armstödtill sportstolen fran fabrik via Indivdual Länk seriestolen fanns elstyrd med minne, sitsvärme och el svanskstöd. Även sportstolen fanns med elstyrning och minne. Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.