|
|
|
|---|---|
|
Någon som gjort en undersökning var man hittar det bästa priset på vita blinker fram/sidoblinkers/bak till E39 Touring? | |
|
Hej, Har för mig att det kostar runt 4000-4500:- för vita runt om på BMW. Är du BMWCS-medlem har du ju lite rabatt också. Jag köpte vita bak- och sidoblinkers på BMW Group Danderyd. Kostade runt 2200-2700:- för bakljusen. Kommer inte ihåg exakt, samt 245-300:- för sidoljusen. När du ändå är i farten. Varför inte fixa en M5-grill? :) Fick ge 585:- för den på BMW. /J |
|
|
Jo, M5 grill kommer samt eventuellt också -01 stötfångaren fram. Men jag får se vad det blir av det för jag har bara haft bilen sedan i fredags och är igentligen rätt nöjd med den som den är. Men vita blinkers är i alla fall en start :-) Det jag mest koncentrerar mig på just nu är att implementera en dator i bilen ämnat till barnen för visning av DivX/MP3 och spel. Men det finns mer skrivet om det i en annan tråd. Någon annan som vet bra priser och ställen i Sverige eller Hamburg området i Tyskland? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Blinkerssats vita runt om kan du köpa på BMW för det verkar vara liknade prissättning oavsett var du handlar skiljer nån hundralapp. artnr 82 19 9 408 465 pris 4175 i tillbehörskatalog 2000.Sedan kan herrn använda sök funktionen i forumet för detta är säkert omskrivet 25 ggr tidigare. MVH Hasso Länk |
|
Artnr 82 19 9 408 467 bilar med xenon. Kostar 4260:- enligt 2002 tillbehörskatalog. :)) Du måste ha stänkskydd så den fina bilen inte blir så skitig heller. De kostar 910:- bak och fram. 82 16 9 408 267 / 82 16 9 405 189 :)) Och, och och... Mvh, /J |
|
|
Stout: Du startar fett men jag tar dig på slutet.... , vi får ta en onsdag i maj och se vem som har fetaste ( läs: mest coola tillbehör samt rätt stuuuk) av våra E39T i Aspensilver Jag har redan stänkskydden !!! men annars är det nog jämt skägg på vita blinkers mm Hasso: sök??? .... hur menar du nu då??? kan man söka info på forumet??!?!? *S* |
|
|
Hmm 63 21 0 026 849 då? Får ringa BMW i morgon och fråga vad de menar med "den kompletta strålkastaren". Skiljer sig karossen på en tidig E39 mot en efter 09/2000? |
|
|
Gasar-Magnus :-) Jag har inte ens stänkskydden ännu men ska bort till BMW i morgon och inhandla dessa. Märker att jag behöver dem i denna snömodd. Jag förstod inte vad Hasso menade när han skrev sök... är väl ingen narkotikahund heller <g>. Hasso, my mistake i all iver att vaska fram ett aktuellt svar. Frågan ställdes eftersom jag inte ser någon skälig anledning att behöva betala överpris via BMW. Ser i 2002 prislistan att de tar 2000:- mer på komplett -01 ljussats bara för att det är vit färg på plasten fram i stället för gul. Borde ju vara tvärtom, färg kostar väl mer än inte färg? :-))) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
jonasjonas har helt rätt angående artnumret jag läste på fel rad. Den kompletta strålkastaren är from årsmodell 09/2000dvs faceliftet och är dubbelt så dyrt. Jag hämtade den nya katalogen :)) Du försökte ju vara Vovve igår nån blodhundsliknade bild dök upp:))) GM: skärpning :))Sök inlägg syftar inte på dina hålfotsinlägg :DDDD MVH Hasso Länk |
| aha då är det alltså bara strålkastaren de menar exklusive lampor? | |
|
haha hasso. Hann du se bilden som var uppe i 30 sekunder :-)))) Läste att bilden måste vara på en själv och den var den bästa jag kunde hitta. |
|
|
Följfråga (mer seriös): Om man sätter på Angeleyes på en befintligt E39 Xenon-lampa, går den då igenom besikningen? Frågan är skriven i en hast då tanken kom upp (som vanligt). Har inte tittat på konstruktionen på E39 framlampan. Ser ju bara skriverier om andra E-modeller med Angeleyes men aldrig om E39:an med "extramonterade" angeleyes. |
|
Den kompletta strålkastaren syftar på faceliften från 09/2000. blinkersen är inte byggt på samma sätt.Därför måste man byta hela strålkastaren. Alltså inte den du ska ha till din bil, för att få vitablinkers Ska jag ta det en gång till???:)) Angående de dära lösa simon templar ringarna så har jag ingen aning besiktningmässigt MVH Hasso Länk |
|
kolla www.bildelsimporten.se.......där köpte jag iaf mina |
|
| Tack för tipset TripleA. Finner dock inga baklampor till Touring :-( Att det ska vara så svårt att hitta till Touringen. Sedanen hittar man i blindo. | |
| Fel av mig. Hittade dem nu. | |
| Fel igen, det var till sedan det med :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.