AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
994

Någon som har erfarenhet av att köpa bil i Kiel?

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Jag funderar på att köpa bil i Kiel.

Är det någon som har nått att tillägga.
Någon som har fått hört något dåligt med att köpa där?

Mvh

Har du råd att inte köra Tyskt?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Om man läser importguiden noga verkar det som man skall undvika norra Tyskland när man skall köpa bil, trakterna kring Frankfurt är det bästa har jag fått uppfattningen av.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Scheckheft
Hej, som vanligt gäller det att kolla upp bilen noga. Känns handlaren seriös? Detta är nog viktigare än om bilen finns i norra eller södra delen av Tyskland.

/Scheckheft
Länk
Scheckheft är på.

Men jag vill ändå säga att det går snabbare att hitta justa handlare söderut än norrut.

Om du hittar en handlare lägg ut han här på forumet (import) så kan vi nog reda ut om han är ok eller ej.

:)

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag tycker personligen att Berlin är mycket bra ställe om man vill köpa beg. Bmw! Det finns många handlare där, så man får stor utbud på Bmw:n. Dom flesta brukar säga att norra Tyskland är rensad på billiga och fina Bmw:n och att dom ligger inte så långt svenska priser. Men Berlin har fortfarande billiga bilar som lönar sig att ta hem och även i bra skick!
Det bästa är att åka ditt med nån som känner Berlin och gärna vara där över helgen! Sen kan man få Bmw till rätt pris på motor marknader i Tyskland och sånt finns alltid varje helg!

MvH Bmw 4-ever
Scheckheft
Hej
angående Berlin. Stort utbud. Varning dock för handlarna på Bornholmer Strasse (Auto Riese, Top Automarkt m fl). Mer finns att läsa här: (på tyska)
Länk

/Scheckheft
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.