AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
512

318 ti

Ka
85
Kalle
330ci -00
Funderar på att sälja min compact

318 ti -95 med 11000mil, bostongrön, importead av mig 1998.
servicebok, ingen ac men annars hyfsat utrustad med PDC, 2xairbag, sollucka mm.

Det sitter BBS 17" splitfälgar och ett feritta system som låter ganska ballt på bilen.
Får man betalt för det eller ska man sätta på orginal grejer och sälja separat?

Någon som har en uppfattning vad man kan tänkas få för den?

/Kalle
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej Kalle!
Jag tror att du kan få mellan 70-85.000.- beroende på utrustningen. Fälgarna lönar sig nog att sälja separat men Ferrita systemet är nog ingen idé att pula med. En kul bil det där.

Mr C
ser
Tjenare kalle

Jag sålde min 318 Ti -95 12000 mil för 87 papp, AC, all M-utr, CD-Hifi, Cosmossv mm
Den va jävligt svårsåld och gick enligt mig för biligt

Stefan
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hmm, BMW-handlarna tar uppåt 110' för en 1995, dra av 20' så får du en rättvis prisbild. Du kan ju alltid kräva extra för BBS-fälgarna.

/Kjell

Hejsan,

90' för 318 Compact från 95??? Låter extremt dyrt. Då kan man lika gärna köpa någon annan kaross för samma pengar. No offence, men 60-70' borde vara mer rimligt...

Simon
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Men så avskyr ju också simon Compact-modellen så hans åsikt kanske inte spelar så stor relevans. Ingen skada skedd simon?

///Kjell

Japp,

jag avskyr compactmodellens design, inte själv tekniken i den. Den är bara ett sätt att ny kunna sälja samma bil billigare med mindre bagage och tveksamt utseende anser jag. Compacten har dock en roll att spela efterssom BMW alltid har en ful bil på programmet (förut e28 t ex). Just nu delar compacten den placeringen med z3 coupé som är en cool bil, men med mycket tveksam design.

Dock är min värdering grundad på att en 318i 95:a kostar 70-80' ibland ännu mindre. Kanske har jag fel, men min uppfattning är att compactmodellen har mindre attraktionskraft än sedan/copué/touring alltså borde priset vara lägre.

Dessutom har jag aldrig träffat någon som tycker compact är snygg, av detta följer att andrahandsvärdet borde vara lägre efterssom utseende spelar stor roll när det gäller andrahandsvärde.

Ingen skada skedd "powerkjell" smaken är som baken.

Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag håller med Simon. Bakdelen smälter inte ihop med taklinjen och motorhuven. Ser ut som om den blivit påkörd bakifrån.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Compacten fyller en funktion för den som inte har behov av en större bil. Vad jag har hört är Compacten mest uppskattad av kvinnor... och inte skall vi väl dissa halva befolkningens behov?

Du simon, tycker du verkligen min bil är ful? Kolla på Galleriet.

///Kjell

Kjell,

jag vill inte göra dig ledsen, men jag tycker att compacten som modell är ful, har sett alla möjliga olika försök till att göra den snyggare, dock inget lyckat.

Bra dock att du gillar din bil skarpt. Det stör inte mig det minsta, bara jag slipper..:-)

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.