|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag funderar på en BMW M3 till sommaren, men nu undrar jag.. Ni som är ger en borde väl kunna svara hoppas jag;-) Börjar den kännas lite sliten efter alla år (-93-95)? eller hänger den forfarande kvar å känns "fräsch"? jag menar då först å främst glapp i styrningen, lite tick ifrån motorn, slitna bussningar, sämre effekt "efter åren som gått", mm,mm... Och jag vet ju att det är beroende på skick, mil osv.. Men nu menar jag bilen BMW M3 3.0 "i det stora hela sett".... Så vad säger ni hänger BMW M3 3.0 med än idag? ds hur många hk har en m3 3.0 (286) på bakhjulen, nån som bänkat orginal alltså!! hane bra allihop! mvh johan., Länk min just nu bil..;-)..........men när jag drömmer ser jag en bmw. "Har man ingen bil har man inget liv" | |
|
Det där är ju så klart olika från ex till ex, men överlag ÄR bmw otroligt slitstarka bilar och håller sin nybilskänsla länge. Min egen -95:a känns oerhört tight jämfört med andra bilar jag kört av samma årskull med ungefär samma miltal, det är helt enkelt en annan värld. Sen håller jag min bil kliniskt ren, framförallt invändigt och det gör att det känns som att sätta sig i en ny bil. Tveklöst är att du (om du väljer att lägga lite mer stålar) kan få en mycket fin bil som varit älskad och väl omhändertagen av tidigare ägare, på ett sätt som de flesta svensson-ägare aldrig skulle. Personligen tycker jag att E36:an börjar kännas aningen gammal, men det gör säkert inte alla. Personligen var jag helt inne på 3,2:an, men började titta närmare på GTn, och det var helt rätt val för mej, som entusiast. I 3,0:an finns körglädjen definitivt kvar, det är det ingen tvekan om och en mer prisvärd bil för dom pengarna finns helt enkelt inte. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Håller med M3 är en kanonbil, bara att sätta sig i stolarna lägga i växeln och känna den där rätta och tighta känslan i spaken, och sedan rulla iväg och känna att den progressiva styrningen defenitivt inte är ngn lättvevad alá mitsubishi i alla farter, utan distinkt och gedigen känsla, sedan är det bara att veva ner rutan och dra ur bilen och höra det underbara ljudet som gör att man ryser i hela kroppen, nu är du ju van med mkt kraft i Aeron som förövrigt är en kanonbil, men känslan i en M3 är ngt helt annat. Det är precis som 328-johan sa mer prisvärd bil får man leta efter, iofs M5 3,8 är rätt prisvärd oxå med tanke på att dom inte kostar just mer än en 9k Aero. |
|
|
Har verkligen BMW M3 progressiv styrning? |
|
|
Är den välskött känns den mycket tajt som Johan säger men visst finns det många skruvade miskötta ex. därute..så det gäller och leta. Min bil är aldrig vinterkörd och har gått 11000 fullservade mil känns mycket fräsch trots åldern, man är fortfarande lite kung prestanda mässigt bland alla modernare turbo och R bilar som rullar speciellt rödljusrace där är det sällan man förlorar ; ) Håller med om att designen börjar kännas lite gammal speciellt invändigt med rattarna till AC:n osv. men det har ju sin charm det med. Grymt prisvärd bil med mycket körglädje! Jocce> Skön beskrivning där nu längtar man ju ännu mer till våren bara för det... : ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.