AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
575

varför fastnar gaswiren o tokvarvar?

stefannorr
Hej!
Nu var de dags igen,efter att bilen varit stående några dagar utan att kunna startas,paj batteri som fick bytas på garanti så återkom ett proplem som jag råkade utför i början av december.
Lät min bil stå typ 2-3 timmar i garage medan batteriet demonterades och nya hämtades,drog iväg när allt var klart o tankade o en del andra ärenden.
Sista biten hem så kom då dom symtomen som ja haft tidigare,motorn varvar upp när man trampar ner kopplingen,upp mot 3000-4000 varv sen slår jag ju av,vågar ej låta den varva mer.Hade in den på BMW Luleå i dec o dom smorde upp vajer o annat jox o sen dess har de funkat bra,dom trodde själv på att något fryser kring vajer eller i vajer(fjäder) m.m.
Sist de hände hade bilen också stått i garage bara nån timme,verkar vara där som proplemet kan ligga,typ att de tinar för lite sen när man drar ut så fryser de rejält!?
Förslag eller nån som haft samma o löst det?
stefannorr
Vad kostar det om man måste byta gasvajer ungefär?
stefannorr
Ingen??
En liknadne situation hände mig efter installation av farthållare.
Strax innan en rondell skullle avverkas i motorvägsfart (ovanligt med rondeller i motorvägsfart jo jag vet ; )

Iallafall jag skulle växla ner och för att smidigare få i en lägre växel mellangasade jag lite grand, givetvis så hängde sig gasen 1 mm innan rondellen på relativt höga varv, störig situation som reddes upp, lite senare kunde jag konstatera att felet var vajern som hade ett par trådar som släppt och hamnat utanför höljet och därav bromsade upp det hela, ny vajer och allt funkade klockrent och dessutom vart pedalen "smoooth" i känslan...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.