|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Serviceindikatorn på min bil sjönk nyligen till två gröna streck. Straxs därefter tändes en symbol i form av en klocka precis ovanför indikatorn. Vad betyder detta?? Tacksam för svar! //Jimmy | |
|
Jimmy detta betyder att de är dags för en inspektion. Titta i service boken vilken typ av inspektion de e dags för. antingen insp. 1 eller 2. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Klocka brukar vara bromsvätskebytedags vart annat år. Kan väl stämma på en -98 MVH Hasso Länk |
|
Ahh ursäkta, Hasso har tydligen rätt som vanligt. Ur instruktions boken: Månad och år för nästa bromsvätske byte visas om du trycker in knappen i kombiintrumentet medan nästa service visas. Varje knapp tryckning skiftar indikeringen mellan service och bromsvätske byte. När tiden för bromsvätske byte är inne så lyser klocksymbolen ständigt. Undra vad som menas med ständigt. inte hela tiden under färd utan bara vid startsekvens skulle ja tro. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! |
|
|
Jupp, Hasso har rätt (som alltid =). Klocka = bromsvätskebyte = 476.76kr + moms (arb + material) på Bilcentralen i Sthlm (Pris per 021016). Satt med kvittot framför mig, så jag kunde inte låta bli =) //Koffe |
|
|
Det var bland den bästa och redigaste inläggsrubriken jag sett här på forumet. Inte en antydan till FORT, HJÄLP, BRÅTTOM. ;)Direkt lysande alltså. Kan det inte detta format göras till standard? Mvh Björn |
|
|
balmgren: Jag är böjd att hålla med där. Om man har "FORT, HJÄLP, BRÅTTOM" så kan man ju slå en pling till en "bmwhandlare nära dig" och fråga om hjälp.. |
|
|
Tack för hjälpen! //Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.