|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Mitt lås i en av bakdörrarna fryser fast. Skulle plocka av dörrsidan idag, men hur f_n gör man?? Fick loss allt utom någon fästanordning i mitten, bakom "stänga-handtaget". Åt vilket håll ska den?? Min bil är en 525iT -95. Såg ett tips på bimmer.nu, men där var bara framdörr. | |
|
dörrsidan sitter fast med klipps bara att dra lös den försiktigt, sen sitter det en skruv bakom handtaget där du öppnar dörren Joakim Eriksson |
|
|
Jo, jag fick alltså loss plastclippsen runt kanten, skruven under täckbrickan bakom "öppna-handtaget", skruven bakom askkoppen, skruven bakom täckbrickan i överkant av det stora "stängahandtaget" samt fönsterveven som satt med en torx. MEN, mitt i dörren sitter nån J_vla fästanordning!! HUR får man loss den? Snälla??!! |
|
|
jaha typist då man ska komma ihåg nått då har man hjärnsläpp. har själv haft lös dessa men mins fan inte hur det var kan kolla imorgon. Joakim Eriksson |
|
|
Vore snällt. Tacksam för alla tips! är ju dssutom lite småkyligt ute, så plastdetaljerna spricker ju bara man tittar på dem. Ingen annan som har något bra tips?? |
|
|
Jag tror nog att du ska bara dra rätt upp....... PH |
|
EJDERN |
hej. hade samma problem som dig och tog loss dörrsidan i förrgår du har tagit loss alla skruvar som finns.så är det den kromade listen i överkant var försiktig med den dras uppåt .Och skruva av själva låsknoppen i överkant glöm ej heller låsvajern till invändiga öppningshandtaget du ser den om du tar bort rektangulär plastbricka bredvit askfatet. sen är det bara att dra hela dörrsidan uppåt sitter en slags skenhistoria bakom armstödet. hmm..du hade väl tagit bort skruven bakom askkoppen? ..i övrigt jag sprutade rent med avfettning och sedan tog jag 5-56 i låsmekapären och se det funkar i alla fall vid -12gr. NYBLIVEN BMW ÄGARE |
|
Hej. Mektipset "montera elhissar E34" som finns under kaross beskriver hur dörrsidorna plockas bort. Jag bytte lampor i knapparna i bakdörrarna och kommer ihåg att det var lite pyssligt att få dörrsidan att haka-i clipset mitt på dörren då den skulle tillbaka igen. MVH Stefan |
|
EJDERN |
ang ottos inlägg vid fastsättning av dörrsidan. du tar loss plastclipset som sitter kvar på plåtblecket med hjälp av 1 ev 2 tänger och sätter dit det på dörrsidan sen är det bara att trycka dit dörrsidan (dvs du behöver ej försöka få in den i spåret) tror du fattar när du har loss den. NYBLIVEN BMW ÄGARE |
|
Tack för alla råd och tips!! Ska testa ikväll. /Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.