AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
457

Köpt en Z3 M Coupe -00 och undrar lite..

sk
42
skytten74
320i Touring -97
Som sagt, köpte denna pärla i höstas och har ju knappt kört den. har bara sommardäck. Fantastisk bil måste jag säga. Har kikat lite under detta forum vad gäller Z3 M Coupe och vad jag förstått så finns det ju inte jättemånga sådana här i Sverige. Har hört att det finns ca: 10st -00.

Ngn som har en Z3 M Coupe -00 ? Min är i princip fullutrustad men jag undrar om det finns Antispinn på den ? eller om det inte kom förrän på -01 rna?

En bra websida om denna bilen? Och var kan man läsa om "M", var dom finns, hur dom bygger om bilarna, ja allt. ?

LÄNGTAR TILLS VÅREN KOMMER...

/Mattias

//BMW - Alltid snäppet före \\
eF
900
eFx
520d Touring -09
Kul! Du har valt helt rätt bil ;) Välkommen i "klubben".

Antispinn kom, rätta mig om jag har fel den som vet exakt, väl någonstans runt -99/-00, men var till en början extrautrustning?

Vad gäller M Coupen så tvistar de lärda om hur många "vi" är. Jag skulle gissa på någonstans mellan 30 och 50 M Coupe bilar (oxå där, rätta mig om jag är vilse..) i Sverige, alla årsmodeller.

På www.mz3.net hittar du ganska intressant läsning, men annars är det här forumet finemang! :)

/eFx
sk
42
skytten74
320i Touring -97
Okey. Tackar.

Men det borde ju då innebära att iom dom slutade tillverkas 2002 och att Z4:an INTE får M-motorn, att en välvårdad Z3 M Coupe, lite mil kanske är värd en del om 5 år, jag menar kanske lite sammlarbil. Den är ju allt lite "udda". Eller det är kanske att hoppas på för mycket ?

/Mattias

//BMW - Alltid snäppet före \\
eF
900
eFx
520d Touring -09
Utbud och efterfrågan.. men just det att den är lite udda kan ju kanske tala för den som samlarbil. Den som lever får se! :)

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.