AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.304

Ålder på M och alpina-ägare ?

Sida 5 av 6
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
29 år och studerande så d blir till att använda samma snus två ggr.=) Men anser nog också att det e värt det.

jimpa
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
21 i sept, bor hemma jobbar heltid =) Lägger ALLA pengar som blir över på bilen !

Fan den ena har värre burk än den andra här tycker jag =)

----
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
Laurin : mjr men det beror juh på intresse oxo, själv är jag ganska fanatisk FPS-spelare på nätet och då lrävs snabb dator och stor skärm (att man sen är prylbög underlättar) :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Får bättra på 30+ kategorien. Är 34 med fru och dotter i villa. En M3-96 är lagom vrickat för min del. Kostar som en A6 Avant som man kanske haft om man vore mer normal. Nu kan man köra på Knutstorp en gång om året. Lägger inte mer pengar på den. Tvätt, riktiga servicar/reparationer och ett bra garage får räcka.

PeO.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Har väl egentligen inte här att göra, eftersom jag inte längre äger en Alpina och aldrig har ägt en M-bil.

Är i alla fall snart 23 år gammal, bor med fästmö i bostadsrätt. Vart tvungen att sälja min Alpina B7 Turbo när jag började studera, eftersom jag gjorde åt mitt livs besparingar på inköpet och att sedan ha bensinräkningar på 4000 kr/månaden hela sista året medan jag fortfarande pluggade i gymnasiet... Har lärt mig en läxa till nästa gång: hellre köra lite mindre och ha bilen kvar än att köra för mycket och inte ha den kvar.

Har nyligen skaffat jobb igen efter studierna, så förhoppningsvis blir det något slags projektbil till våren/sommaren.

Annars vet nog de som känner till min signatur att man inte kan hitta många mer Alpina-fixerade människor än undertecknad...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Är rätt så BMW tokig. Är inne på min 4:e nu och fler kommer det att bli :-) Lägger inte alla pengar på bilen, men en del blir d ju. Sysslar även med vapen och skytte. Inte direkt billigt att skjuta serie eld :-) (Jatimatic!!)

Ålder 26
Morten B
Hei - jeg er 31 år og normann nylig flyttet til Sverige (Vaxholm utenfor Stockholm).

2 barn og villa.

Og M5.
De
145
Dexx
523 E39
Hej...

Att det var så låg genomsnittsålder på M-ägarna trodde jag faktiskt inte...ingenting negativt med det utan trodde bara att den skulle ligga lite högre...
Jag får väl sälla mig till "stackarna" på fel sida om 30 =)

Är 35 år har fru och 2 barn (13 respektive 5 år)bor i hus och driver en generalagentur i Norden .

Har ägt 9 st olika BMW .
Precis inköpt en Alpina B10 4.6 1999(efter jag hade sålt 328 iaT 1997 samt en 328 E46a) ville inte göra mig av med AMGn för den är helt fantastisk.

Så nu finns det en shoppingvagn(AMGn)och en familjekärra(Alpinan) i garaget..

Fattas nu bara att ta reda på vilken som går fortast.........=)

Mvh Dexx
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Dexx:
Hur känns Alpinan? Vore intressant att höra hur den står sig jämfört med M5:an (E39), om du haft möjligheten att köra en sådan?

La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Cruzze>> FPS ? vad e det ? Och visst vem fan e inte prylbög =D Förstår dig precis, har själv 21" skärm och skulle inte kunna tänka mig mindre =))

----
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
De
145
Dexx
523 E39
Wolv :

Jo den känns jäkligt bra...

Jag körde ett par M5or och kan bara säga att det var/är underbara.... men för mig så kändes de svårkörda (alltså det var svårt för att inte säga omöjligt att inte piska bilen)
Jag hade svårt att få en harmoni i körningen.....den kändes lite väl racig,kan iofs ha att göra med att de är manuellt växlade och kräver sin man i alla lägen....(eller så börjar man bli gammal=)

Jag tyckte att avstämningen mellan komfort och sport var perfekt i Alpinan och så har den ju automat ......
Sen är det ju så jä.... snyggt med Alpina stripsen......

Skall iväg nästa vecka på lackbehandling samt konservering( Ditec)...tänkte fota den då och lägger upp bilder i galleriet...

När tänker du låta din pärla komma och luftas..?

Mvh Dexx
Laurin : FPS = First Person Shooter, är just nu finalklara i svenska ligan i Ra3 (inom Quake3) samt spelar en hel del Battlefield 1942.

Det är barnsligt roligt och man blir fast vid skiten :)
Juh mer man spelar juh bättre blir man, juh bättre man blir juh roligare är det och automatiskt spelar man ännu mer, den onda cirkeln är då sluten :)

OBS, spelar oxo en del race-spel (allt online) Cmr2, NFShp2 och MotoGP, så utmaningar är välkomna :D

//cruZZe
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
oj, vad jag 0wnar dej i NFShp2.. anytime! =)

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
328-Johan : Det tar jag gärna reda på någon dag :)

//cruZZe
As
119
Ash
///M Roadster -98
23 år, min första Bemeer. Har en vag känsla av att det blir fler...

/Ash
22år bor själv i lägenhet i Växjö... Än iaf :)

Köpte min M3a när jag va 20 och det är väl den enda bil jag saknat faktiskt så därför är planerna på att det blir en M3 E46 nästa sommar.. För att stilla M3 begäret :))

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
glömde lite=)

ha alltid velat ha en M3:a o nu ha ja hft den i 1,5 år.
e 24år o snart e den betald. lägger 70% av min lön på bilen.
sen lirar ja trummor o d kostar oxo lite o "serva". men snart betalar musik tbax t mig: då ska alla Bimmer-förare som vill spela mina plattor=)

prioriterar bort semsterledighet (tar d i stålar), resor (förutom många mil i coupén), krogen o drar ner på mat, kläder, andra nöjen...

M3:an är värd varenda krona!!!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
32 år, Alpinan är billig att äga jfr M3 så det krävs ingen större uppoffring ekonomiskt så länge inget havererar, men misstänker att det blir till att ta fram den stora plånboken om det krävs annat än normalt underhåll.......
FPS spel är ju i stort sett enda orsaken till varför jag har "värstingdator" jag med. Har lirat både Q2 och Q3 en hel del men dom senaste åren har det varit CS som regerat.

Man kanske skulle starta spelklanen BMWPower.... =)

En ny burk är förresten på ingång..

P4 3.0GHz FSB 800
1024Mb DDR 400MHz minne
240Gb Hdd...
128Mb ATI Radeon 9800PRO
DVD brännare
21" platt skärm osv...

Godis godis... =).... Men som cruZZe skrev tidigare, man behöver vara ganska mycket prylbög för att hålla på med detta. Och JA! det är dyrt att ligga på topp.... =)

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
B0
122
B00ST
BMW E30Cab S38B38 -87
BMW E30 325 Touring -89
BMW M5 E34 -93
Då ja nu är arbetslös står bilen avställd i garage och och på tal om datorer så har ja en

P4 Xeon dual 1.8
1024 minne
200 gigg hd
gf 3 128mb ddr ti 200
sur gammel 17 tumare

Ålder 21

Bil M3 E30 88 sv såld.

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.