|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
M3Power |
tjabba jag fyller 21 den 2 februari och hela min lön går bara till bilen :) hoppas kunna spara lite pengar nu när den e avställd. Länk |
|
Jahapp, bara att konstatera att man tillhör mumiesläktet här på Power! 47 år! Fast ung till sinnet, ska tilläggas :) *Best Man Wins* |
|
|
Fyller 25 i år, bor med fru i hyreslägenhet. Stora intresset är bilar och i augusti inhandlades drömbilen. Klart det kostar men det är värt varje krona. Väntar nu bara på att det blir vår snart så att man kan ta ut bilen, åka på träffar och se fler fina bilar. |
|
|
Då lägger jag beslag på andraplatsen i ålderslistan (fallande ordning) med mina 36 år, så här långt i tråden i alla fall. Är inne på min tredje M3 (klicka på skallen till vänster om aliaset för vidare bilinfo). |
|
Backie |
Här kommer en "oldman" till, 44 år. Visst kostar det pengar........men det är det värt. |
|
Jag är 26år och bor i villa med tjej och katt och varmgarage vilket är härligt, bara att ta på sig tofflorna och knata ner till M5:an. Vi delar på alla kostnader förutom M5:an som jag betalar själv därför att den är MIN och jag vill ha full bestämmanderätt över den.. Än så länge så är bilen helt original och jag vill heller inte lägga dyra pengar på att styla den, därför att jag tycker styling är som modet det som är supersnyggt idag ser förj*****t t ut om ngr år dvs bortkastade tusenlappar.. Original håller bäst i längden, visst kan man styla ngt men då ska det kunna återställas enkelt.. |
|
|
Välkommen 'Backie'! Kul att det finns fler 'gubbar' här! :) *Best Man Wins* |
|
|
då var man 28 år idag, sitter med en trött M3 1993 som inhandlades för drygt 2 år sedan. Börjar bli kris med pengar nu när man har köpt lägenhet till sig själv och sambon och katten i Halmstad. Jag lägger i stort sett ingenting på min bil än. Bara de vanliga kostnaderna.. Men lite har man gjort.. Kolla hemsidan.. Sedan har man ju andra intressen med, som kostar FÖR mycket. Jag har med tur med min tjej, hon är bilintresserad men har inget körkort.. hehe.. Länk |
|
|
HeHe det är bara konstatera att visst kostar våra ögonstenar en del pengar, men vi är fanatiska nog att dela uppfattningen om att det är värt varenda litet korvöre oxo. Ser fram emot lite fler träffar nu i sommar, hann bara med gävleträffen förra året. Lär väl hålla med de flesta andra oxo om att på de nattliga "bilträffar" som man är på är man mest åskådare tills någon med trevlig och jämlik bil vill köra en repa :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
Fisken |
Det enda negativa med att bo i sthlm är att det är såååååå dyrt att hitta en bostad. Letar bostad, men en trevlig 1:a kostar minst 700 000, och jag bor lite utanför sthlm(täby) Det är därför jag inte kan ha en bmw, jag är 20 år jobbar.. Har man råd med en bmw om man tjänar ca 17` i månaden??? |
|
17000kr i månaden!?! Det är ju 11500:- mer i månaden mot vad jag klarar det på! Det blir ju en uppsättning 17" fälgar i januari. En schysst väghållningssats i Feb. Mars kanske man skulle köpa en trevlig stereo? ;o) Allt handlar om prioritering som sagt. Köp en bil som du är nöjd med som den är. Helt Orginal eller "färdigstylad" så slipper du många utgifter. Lägg pengarna på ordentlig service och försäkring + soppa naturligtvis! Funkar teoretiskt i alla fall....? Cyberoid |
|
|
Fisken : Det beror helt på hur mkt andra utgifter du har :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Kära entusiaster, jag visste att medelåldern är låg så jag får väl ta och höja upp den lite grann genom att omtala att jag är 67 år men detta slås av min kamrat som är 83. Kamraten kör M3 SMG II och jag håller mig till de gamla bilarna som synes av signaturen. Man lever bara en gång och då skall man ha kul. Det får kosta lite pengar för det är det värt. Kör så det ryker, är mitt valspråk sedan många år. BIOS, vad är det? Ger det mera effekt i motorn så skall jag ha det. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Vad kan man säga! Jag saknar ord. Hoppas jag har kvar samma brinnande bilintresse vid den åldern. 2063 närmare bestämt!! Hoppas BMW släpper en ny version av M3an 2064 så kan jag klå honom med ett år!! ;o) Cyberoid |
|
| Jag (31 år) blir lite nyfiken på många formuleringar i stil med "jag tjänar bara xx-mycket, har dock villa, barn, M3, intressen,mm, men har inga problem med det; då det ju är fråga om PRIORITERINGAR"...Då undrar jag ju vad det är man egentligen prioriterar bort?! I mitt fall (tjänar c. 300' om året) MÅSTE jag prioritera mellan M-bilar eller villaköp! Blir det då en villa, måste jag nöja mig med en "vanlig" 3-serie. Vill jag dessutom ha råd med utlandssemester blir det inte tal om en 330...Och då jobbar vi ändå båda heltid och har bara ett barn. | |
|
Sani : Det beror på lite, jag tjänar ungefär som du strax över 300k/år men min sambo som pluggade klart i år jobbar nu oxo och tjänar i början 230k/år. Jag har en ny och ganska dyr dator, jag en dyr hembioanläggning som köptes i våras, jag har M3:an som köptes i våras, vi unnar oss lite shoping varje månad både kläder och filmer osv, vi äter gott varje månad, jag köpte ett hus på 186kvm i Dec, dock åker jag gammal 240 från 85 på vintern och vi reser inte på lyxsemester 1-2ggr om året och krogen springar jag inte på 4-5ggr månaden längre. jag tycker personligen inte att jag prioriterat bort någonting direkt. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Jag är 26 år och förutom bilar (dvs BMW) så lägger jag en hel del tid och pengar på hemmabio och datorer. De typiska teknikintressena alltså :-) Övriga intressen är musik, inredning och kampsport. MC-kort är på G så risken finns ju att man blir hojfrälst i sommar ;-) Visst går det åt mycket pengar till bilarna men jag tror inte att de har tvingat mig att prioritera bort något annat viktigt. Förutom att man kanske skulle gjort lite mer resande kanske... /Fredrik |
|
|
21 år... Lägger alla min pengar på mina fordon: M5 (kostar en del) 323 (nästan gratis) MuZ 660ccm (värd varenda krona, 168 kr i skatt..) V***o 850 GLT (flickvännens dragbil, hjälper till ekonomiskt) + firmabilen som är jättegratis! +++ tjejens häst som är jätte dyr! Men men jobba mera så går det! Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
snart 24 år alla pengar går till bilarna hoppas att man hinner med några bilträffar och framförallt lite bankörning till sommaren. |
|
|
20 år I DAG! Bor hemma med morsan (billigt) å har haft m3:an i 1,5år (dyrt). Till våren är det tänkt att jag ska börja plugga igen så bilen får väll en prislapp på sig snart. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.