AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.302

Ålder på M och alpina-ägare ?

Sida 2 av 6
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
29 år , sambo, en liten dotter sen 7 veckor och villa till helgen! (Har hållt på och byggt huset hela hösten och vintern, flyttar in nu till kommande helg.) Innan hus bygget kom igång så gick alla slantar till bilen/arna. Nu för tiden (tillf. hoppas jag) har jag knappt tid med mina bilar, och ännu mindre pengar över. Som tur
är så har man en förstående sambo som har lärts sig /järn tvättad!:-) ) tycka om BMW så jag kan fixa och dona lite gran.

Träffar blir det tyvärr inte så många, två till tre träffar per år, det är alltid för långt till de roligaste träffarna och jag försöker och inte köra allt för mycket med M3:an för att hålla milen nere.

Det blir en del nattliga träffar också dock endast som åskådare.

Mvh Abbe
Länk
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
31år (en riktig gamling :-) Kan inte säga så mycket om utgifterna än, eftersom jag inte hunnit köra bilen så mycket, men jag räknar med att den blir billigare att äga än min förra BMW, en 850..
Lägger ner en hel del tid o pengar på andra intressen också, bla musik o resor.. (åker till Australien 2½ mån snart :) Har tävlat med radiotyrda bilar också, men fick lägga av för att pengarna inte räckte till. Nu är det skala 1:1 söm gäller!
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
26 år, fru, 3 årig dotter och en till på g. Få se om m5an kan funka som familje lastare. Halvtid studerande (datasystemvetenskap) så visst får man räkna alla kronor.
Banträffar till våren (om äktahälft tillåter :-) )

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
29 år "mellan flickvänner" för närvarande.
Villa, M3 och vinterbil, samt delägare i motorbåt = för mycket utgifter....
Men jag älskar M3:an för mycket för att sälja den... :-)
/Klas
mackan325
Var ni glada som inte bor i storstadsregioner där en dräglig kåk går på 3500 ksek +.....
22 snart 23 år..

Haft M5:an sen i feb, kostar en himla massa på grund av ett stort lån och en grymt dyr försäkring (20000 per år). Drar ju en himmla massa bensin också.. Servat bilen för ca 5000 kr per månad den senaste tiden då jag vill ha den i toppskick...

När jag bodde i södra delen av vårt land så blev det en hel del träffar framförallt på knutstorp.. Nu är man nyinflyttad till Gävle och det blir väl några repor på bilprovningen (street) i sommar..

Annars kan jag så här vintertid rekommendera Älgsjön som ligger utanför gävle.. Där är det en mycket lång uppplogad isväg som man kan leka länge på.. Brukar vara upp till 20 bilar där samtidigt (dock mest en massa gamla rishögar).

Bor inneboende hos flickvännen som protesterar varje gång jag funderar på att sälja bilen(!).

/Jimmy
Länk
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jimmy, är din tjej blondin? Har sett en blond tjej som kör i en svart M5:a i stan, tänkte om det är din bil?

Man har ju lagt några varv på Älgsjön, riktigt roligt!

Mvh Abbe
Länk
Snart 23 år. Lägger rätt mycket pengar på bilen. Har en förstående sambo....

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Det var ganska många 21åringar som kör M3!!! Inklusive mig :-)
pengar går åt till bensin, service och tvätt. That's it.

BMW M3 *Flight instructions not included*
På mitt 26:e år haft B8an i 1,5 år nu..
Tyvärr luktar det som om jag måste göra mig av med den då lägenhetsköp står för dörren (ofrivilligt).
Lägenheter i Uppsala just nu är inte roligt :(

/Marcus
Bmwcs# 4680
sl
67
sliver
BMW 325is -87
Jimmy: Du är bortskämd med att ha en sådan flickvän! Tror många andra (inklusive mig själv) får slåss för att ha sin / sina älskarinna / älskarinnor kvar ;)

ps. vart hittade du henne? ds. ;)

/Fred.
Jag håller med, det var mkt ungdomar som körde M3 :)

jo utgifterna på en M3 är juh inte direkt i paritet med Fiat uno kanske, men jag tycker ändå inte att de är så brutalt mkt värre än på tex S40 T4.

Samma bensinförbrukning (blandad körning)
Nästan lika dyra reservdelar (jag vet det låter otroligt men det är sant).
Dock är väl de "vanliga" servicarna lite dyrare på M3:an men inte så blodigt.
Försäkringen är oxo dubbelt så hög på M3.

Räknar jag enbart service, försäkring, bensin och att man köper nån liten lull-lull-pryl ibland så läger man nog ut 40-50k om året på bimmern.

Och det är värt varenda krona :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
25 år, blir 26 i mars. Har flickvän men bor ensam i en etta i centrala Gävle. Jag åker sällan på träffar men ska försöka bättra mig på den punkten. Lägger ner en massa pengar på mina bilar och andra leksaker såsom motorcyklar o crosshojar. M3:an är avställd under vintern så jag får nöja mig med att åka saab tills våren.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Abbe : Jo hon e blond...
Det värsta hon vet är när jag tar med mig beamern till sthlm på jobb :)

Nu blir det isdäck på M5:an snart :)

/Jimmy
Länk
Länk
Cyberbob
ålder 26

Z3 M Coupe svart som man älskar nästan mest av allt

Göteborg
mi
88
millan
E46 Touring -03
29 år. Fru och en son på snart 2 år. Haft bilen i snart 4 år.. Bilen är avställd vilket är tur när vi köpt nytt i Sthlm...Vad gäller pengar är allt relativt
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Jag förstår inte hur dom som är mellan 20-25 har råd med M3or, M5or och andra M bilar... vart får ni pengar ifrån ? om ni har bilen på er själv så kostar försäkring multum.
Agge
Är själv 21 år, har 2 bilar, egen lägenhet i Nacka och ska köpa mc till sommaren. Som vanligt handlar allting om prioriteringar.
Min dyra "hobby" har jag ärvt av farsan, så allt är hans fel :)
Försäkringspremien på min M3:a kostar mer än min Audi, det kostar att ligga på topp.
zeg: Svaret på din frågar är lotto ;)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
*Zeg*

Multum och multum, betalar 4.900:-/år helförs i 08-omr.
Däremot är nog M3 och M5 betydligt dyrare.

M V H
Stephan

Jag är 20 som jag skrev innan, har 2 bilar var av 1 är en M3 E36. Har en lägenhet i centrala Lidköping. Lägger även mycket pengar på datorer (har 4st hemma) och försörjer halvt min flickvaän som bara jobbar halvtid. Hon studerar resten.

Allt går att lösa, det är bara en fråga om prioriteringar och at sälja BMW:n kommer inte på fråga. (Det skulle aldrig tjejen tillåta heller, hon har faktiskt ändrat sin syn på bilar sen vi fick en M3 i familjen).

Så jag antar att svaret på din fråga angående om vart alla får pengar ifrån så är svaret: VI JOBBAR!

Gör inte ni det..?? =)

Mvh.
Robban Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.