AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.303

Ålder på M och alpina-ägare ?

Sida 1 av 6
Som topicen säger så är jag lite nyfiken på vad vi ägare av sk entusiastbilar ligger i för ålder ungefär.

Är vi runt 40-snåret eller är vi flest ungdomar?

Lägger vi varenda liten krona vi får över på bilen eller har vi andra dyra hobbies ?

Åker vi ofta på träffar och kör vi våra bilar så mkt vi kan på sommarhalvåret ?

Är enbart lite nyfiken då jag själv tycker att jag lägger en hel del av tid och pengar på bil och bilträffar (även då de lite mer nattliga träffarna :))

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
eF
900
eFx
520d Touring -09
Själv lägger jag nog inte alla pengar på min bil, jag tycker den är fin som den är. Är det däremot något som behöver lagas/bytas så ser jag ogärna mellan fingrarna..

Tid brukar som regel vara ganska lätt att lägga ner, man gör vad man kan för att bilen skall behålla sitt yttre blickfång om man så säger.

Träffar är alltid kul, men jag begränsar mig gärna till åskådare (om vi pratar race). Hoppas på några Z3-träffar till sommaren, det skulle vara kul!

Ja så var det åldern.. 21.

/eFx
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
Hmm ett litet "utdrag" från min tjejs mun

"Du blinkar inte för att "fixa" bilen för 50000kr, men att köpa ett par jeans de tvekar du för"

Bilar är en passion.. dock inte bmw som är min favvo (hata mig inte) =) Kör ju faktiskt bmw till vardags och har alltid gjort nästan..

Ålder 21..

Mvh Andreas
sl
67
sliver
BMW 325is -87
De mesta pengarna går till bilens försäkring och en del till lånet. Sedan har jag ju min andra passion som är motorcyklar där det också försvinner en hel del på försäkringen samt lånet. För att inte tala om soppan till båda dessa också...

Utöver detta ska man betala bostaden och hålla sambon i schack ;)

Ålder: 24
Lägger det mesta som blir över efter räkningar på min M3. Vare sig sambon vill det eller inte..=)

Är väldigt data intresserad också så en hel del pistoleros hamnar i datorn.

Försöker åka på så mycket träffar som möjligt, både då vanliga träffar + nattliga..=)

Ålder: 20

Mvh.
Robban Johansson
He He kom på att jag glömde lite info om mig själv oxo :)

30 år nybliven husägare med bilen och datorer samt TV/stereo som hobby/intressen (blir mkt dvd-köp).

Så de pengar jag o gumman tjänar de rullar kan man lugnt påstå :)

Mean Machine : har du dunderburken Hugo till dator ? (sitter själv på en P4 2.4 .. 512rdram .. gf4Ti4600 .. 21" trinitron)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag är 25
En hel del pengar går på bilen, men det känns ändå som om det blir över tilläckligt mycket för att ha ett riktigt vettigt liv vid sidan av oxo :)
Jag och sambo delar de flesta löpande konstnader (bensin, däck, amortering, service), men vissa inte helt nödvändiga inköp står jag själv för, som t.ex. att lacka om fronspoilern som jag hade tänkt att få fixat innan våren eller alu pedaler.

Athlon XP 2600+, 768mb DDR minne, GF4 Ti4600, Audigy live platinum, 19" flatface (kör 1280x1024 i 120Hz =). 240GB Hdd... MmMmMmMm... =)

Så den har kostat..=)

Mvh.
Robban Johansson
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Inte för att det hör hemma på detta forumet över huvud taget, men funkar era grafikkort bra? Har ett likadant själv och det är värdelöst! Tror jag...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
Wh
138
WhiteBeemer
M3 E36 -94b
323i Touring -97
21, var 18 när jag köpte min första M3:a.... fick stå ut med en hel del förutfattade meningar innan folk förstod att man kan vara entusiast redan som 18:åring!!! Är inne på min andra M3 E30 nu, och njuter som bara den av folk äntligen förstår mitt dyra intresse *ler*

Mmmmm Som i Marabou, eller var det M-Power???
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jeppe:
Tror du? Vilken typ av problem har du med det?

P.S. Vad inspirerande fet din 750 är!

Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Misstänker att det blir varmt. Om man t.ex. spelar ett spel eller ser på en film funkar det skitbra i typ 10-15 minuter, sen börjar det hacka och ha sig. Jag är ganska kass på datorer själv och har därför tagit hjälp av bekanta och olika supporter, men ingen har något bra svar...

Tack...

Jeppe

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jesperado pröva forumen på Länk eller Länk , där bör du få hjälp :)

Det vanligaste (9 fall av 10) felet när någon enhet krånglar är att dess drivrutiner är för gamla, eller att de inte samspelar med resten av systemet. I det tionde fallet är det hårdvarufel. Så som ditt grafikkort beter sig är inte normalt, kan det vara dess fläkt som slutat fungera?

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tack för länktipsen.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner flera gånger, har provat att byta minnena och hårddiskarna, har även fått bytt grafikkortet en gång, men problemet kvarstår!
Ser man en film är det inte så stort problem, när det börjar hacka trycker jag bara på paus, sen play direkt igen så funkar det en kvart igen.
Spelar man däremot ett spel så hackar det till, sen stängs spelet ned helt, ingen felvarning och inte ett spår kvar...

Jeppe

M3-Mackan
21 går alldeles för mkt pengar till bilen för en student som jag så bilen säljes nu till sommaren/hösten

-Mackan-
Jesperado: Dina problem verkar helt klart vara värme relaterade. Finns ett bra program som heter Hardware Sensors Monitor (kan hämtas på Länk är fritt i 30 dagar) Här kan du se diverse temperaturer i datorn, på hårddiskar och processor etc. Helt off topic jag vet men ett tips.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tackar...

Jeppe

Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Skam den som ger sig!! Är också student och köpte en Alpina B6 3.5 strax innan vintern kom till stan. Fick i och för sig ta jobb på en bensinstation för att få ekonmin att gå ihop med de nya bensinkostnaderna. Tror ni klasskompisarna tycker att man går över gränsen ibland?! ;o)

22 år och lägger procentuellt väldigt mycket pengar på bil och motorsportsintresset.

Cyberoid
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jesperado:
I och med att du verkar testat att byta ut komponenter och även uppdatera drivrutinerna flera gånger så låter det inte otroligt att det beror på värme. Jag har själv haft liknande problem och vet att maskinen kan bete sig väldigt lynnigt då. Ju modernare komponenter i burken, desto bättre kylning krävs. Händer det andra mystiska saker när du spelar/ser på film än att det hackar?
Du kanske skulle testa installera en kabinettfläkt, de är ganska effektiva...

Jaja offtopic, men....

wolv
330it -02
Jeppe:
Glömde en grej.... Genom att gå in i inställningarna för BIOS kan man för vissa BIOS:ar se aktuell temperatur i lådan. Kolla om du har sådan feature...

Rickard T
M3-94 coupé
26 år 2 barn fru villa och hund...Har inte alltid varit bilentusiast men för några år sedan körde jag polarens 325:a -95 och efter det skulle jag bara HA en egen BMW. Tänker aldrig lägga en skaplig slant på något annat märke.BMW Uber alles...
Skjuter en hel del (Glock34 9mm)så ammo kostnaden är nästan lika stor per månad som bensinen (ej kriminell har licenser x3)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.