|
|
|
|---|---|
|
Jag är i färd med att inhandla en "ny" bil som ställdes av i höstas för att gå i vinteride. Jag undrar nu om jag åker på att betala skatt på den om jag köper den och ställer på den. M.v.h. Christoffer | |
|
Yeep. Den som står som registrerad ägare vid påställning är den som måste betala skatten. :) |
|
| Så man får tillbaka skatten när man ställer av bilen? | |
|
Ja! Tänk bara på att försäkra bilen innan du ställer på den annars kan du få trafikförsäkringsföreningen på dig :) |
|
|
En fråga angående detta : gäller avställningsförsäkring endast om man har bilen i garage? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Tack! Då var det tyvärr som jag misstänkte. Får bli några krogbesök mindre nästa månad då. Hur som helst så hämtar jag nya pärlan till helgen! *längtar* |
|
|
Vad är det för bil?? *nyfiken* ________________________________________ Länk |
|
|
Stilleståndsförsäkring/garageförsäkring/avställningsförsäkring.. alla dessa är samma.. fast dom har olika namn.. Och Nej.. den måste i stå i garage.. den kan stå ute på en parkering Mvh Andreas Ps Kolla för säkerhetsskull upp med ditt försbolag ds |
|
|
Tyvärr är det inte en BMW. Fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till =). Bilen är en Chevrolet Corvette, ska köra den till sommaren och i sommar, sen blir det säkerligen en bimmer =) |
|
|
Corvette verkar ju inte vara en tråkig bil det heller, även om det inte råkar vara en bimmer. Grattis till förvärvet! Vilken årsmodell? ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.