|
|
|
|---|---|
|
Asså.... Häromdagen när ja kom ut till bilen å vred på nyckeln (vilket man vanligtvis brukar göra när man ska starta bilen *douh*) Så upptäkte ja till min fasa att ja inte hade nån kupefläkt i något läge... Jag kollade säkringar, knackade på fläktmotorn (vet ni hur lätt plast spricker när man ska ta bort gallren under korkararmarna?! MYCKET lätt... Allra helst när det är 25 grader minus) Nåja efter mycket funderande så sket ja i det hela å gick in i stugvärmen, några dagar senare när jag skulle åka till jobbet och hade beväpnat mig med isskrapa och skoteroverall så knorrade det till i fläkten å sen hoppade den igång, min fundering är varför den la av när det vart kallt... Vatten som runnit in i fläktmotorn eller ngt sånt? MVH // Henke Bleifuss | |
|
korkararmarna??? Hehe, nu har det varit för mycke helg ja menade asså inte mina korkararmar som jobbat me ölpavorna hela helgen utan bilens torkararmar så klart =) // Henke Bleifuss |
|
|
Precis samma sak hände mig på en 530 -88 som jag hade för några år sedan. Efter att den slutat funka och sedan börjat funka igen några gånger så dog den helt. Jag ställde då av bilen till våren. När jag sedan tog fram bilen och var ute och körde så började fläkten funka efter en stund, sedan funkade den perfekt över hela sommaren, misstänkte därför ngn form av isbildning vid motorn. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Stelnat lagerfett på fläktmotorlagringarna,även kolen kan ha beckat fast,el.frusit av kondens el.smältvatten. Vet ej hur fläkten sitter på femman,om möjligt om det händer igen så blås på den med hårtork el varmluftpistol och kolla om det hjälper. Plocka då ut den och rengör lager och kol,återinfetta dom efter. Henrik |
|
| Jag har precis samma fel på min 525:a. I början ville den inte starta när man startade upp bilen men sen hoppade den igång efter någon minut men nu vill den inte alls hoppa igång. Nåon som vet var fläkten sitter på e34:an? | |
| m3jonas: Här kan du kolla hur du gör Länk | |
|
Det är konstigt men jag har samma problem med min 535i -88. Det händer endast när det är väldigt kallt ute. Stewen |
|
|
Kolla upp ett relä i säkrings boxen. Hade ett mysko fel då fläkten kunde gå hur länge som helst efter att jag vridit av tändningslåset. Reläet är orange ( på min bil iaf ) och sitter ungefär i mitten på boxen. Behövde bara peta på det, så gick det till sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.