AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.994

Nån som kört Z4:an?

Sida 4 av 6
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ska åka ned till Förenade Bil imorgon och granska den noggrant, såg bara en lite flyktigt när jag körde förbi i morse. Z4 står högt på min önskelista just nu, tycker att det är en av de absolut snyggaste bilarna på marknaden!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
bo
282
bobbby
320i -91
I Teknikens Världs senaste nummer så e där en artikel om Z4:an, dom hade varit ute och tagit sig en tur.

¨
bobby
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Glömde skriva det tidigare. Ni som såg Z4:orna i Solna, la ni märke till den bedrövligt dåliga lacken? Aldrig någonsin, ens på billiga skruttbilar, har jag sett en sådan apelsinskalslack! Bedrövligt. Det verkar vara ett problem då det rapporterats om just detta från USA också...

Och ändå vill jag ha en... :-)
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Har tittat på 2.5 i fosie (malmö) och 3.0 i Centrum och så har jag tittat på 3.0 i Lund tyckte de var rätt ok lite ovan vid BMW's nya formspråk men man vänjer sig. Ingen provkörning hos någon av dem. Vet inte om det kommer möjligheter till det senare men det känns som att det inte kommer att bli så.

Vissa BMW bilar blir ju utstälnings bilar direkt. BMW känns altmer exlusivt. Fast vi får ju se hur det blir med den saken.

/what

Länk
Espen
Jag såg en Z4 när jag körde till sthlm... såg den på andra sidan E4:an i Norrköping! Han tyvärr inte se om den var svensk reggad... =(
Men den är väl helt ok, men jag gillar Z3 bättre =)

-Eppe-
Born 2xlr8
kebabtralle
Jeg tror det er en smaks-sak jeg. Enten så liker man Z3 eller så liker man Z4. Av en merkelig grunn ser det ut som om at det er sånn.

De som liker Z3 "hater" utseendet på Z4 og de som liker Z4 "hater" utseendet på Z3.

Personlig synes jeg Z4 er den største designfeilen BMW har gjort på mange år; men så kjører jeg jo Z3 selv da :-D
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag älskar designen på bägge modellerna, det enda som är synd är att den inte har ngt nödbaksäte (som tex Peugeot 206CC).
För som endast 2 sitsig kan jag inte motivera köp hemma..... :(
kebabtralle
Ikke en Z8 heller? ;-) Det er nok min drømmebil men den er nok litt for dyr :-(
Har provat hos BMW Kristianstad Z4 3.0 idag trevlig liten vagn... väl värd en provrunda, men cabba INTE upp om du har cellskräck...
Jag körde en 3.0:a i lördags nedcabbat. Helt underbar bil...
/John
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Körde en 3.0:a i fredags. Skön bil och jag tror att den kommer att sälja väldigt bra. Klockren bil! Den upplevda kvaliteten är bra mycket bättre än i Z3:an. Det är ju "mer bil" än en Z3 på många olika sätt. Lite mer praktisk och mycket mer civiliserad jämfört med den jag kör nu.
Men den är många ljusår ifrån M Roadsterns kulhetsfaktor!!! Trodde inte det skulle skilja så extremt mycket som det gjorde i rå motorkraft mellan de båda. Så helt ärligt, om man bortser från pengarna jag skulle tjäna på det så skulle jag aldrig genomföra ett jämnt byte mellan M Roadstern och en Z4 3.0. Snackar vi däremot ev. MZ4...

__
Länk
Jag körde Z4 3.0 premiär helgen... och jag blev verkligen positivt överraskad.... jag är rätt stor och sitter skit i Z3.... men denna satt jag jätte bra i.... sen var det ju ett helt underbart ljud också... men fartresurserna tycker jag ju är lite tam... hoppas att det kommer en M modell snart.

_____
Själv så tycker jag att det var bra skjuts i Z4 3,0 när johnjohn och jag provkörde, fast jag är ju inte van vid så mycket :)
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Hade z4 3,0'an i 3 timmar idag.. En sak e säkert.. min 330ci ska bytas ut med en Z4 3.0 till nästa år.. Om jag väljar att beställa bilen idag får jag den i sept.. ingen ide att få den till höst.. Bättre att vänta till mars nästa år.. Positivt överraskad över hur lätt den sladdar (jämfört med 330ci)..

Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!!

Länk
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Vad tycker ni om sidoblinkerserna på den då ?
tycker själv att det såg förjävligt ut, men men som med alla bmw bilar, dom blir snyggare ju mer man tittar på dem..
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
För dem som inte tycker om sidoblinkersen i Z4 har AC-Schnitzer tafsat lite på dem. Finns bilder på www.ac-schnitzer.de og under z4.

Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!!

Länk
Pa
35
Pabo
435i Cab - 14
Var ute och provade 3.0 i måndags. Mycket trevlig, speciellt aerodynamiken runt kupén. Inte alls så blåsigt som i Z3. Tyckte däremot att den var lite mjuk i fjädringen och stolarna var helt utan sidostöd. Tror dock att M-versionen kommer att bli en riktig höjdare.
eF
900
eFx
520d Touring -09
MZ4, finns det ens rykten om en sådan ännu?

/eFx
Visa användare
11
tyler
Z3 M Coupé -98
Oja. Jag har kört den väldigt mycket. Den är grym som FAN.

Kolla senaste numret av Slitz så kan ni få reda på vad jag tyckte om mina 2 veckor i en Z4 3.0:a...

;-)

ROKK!
/Tyler
tyler:

men det saknas 11nycklar eller?:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.