AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.995

Nån som kört Z4:an?

Sida 3 av 6
theprophet: Du kan åka till BMW (Molin Bil) o kolla jag har sett den stå utanför där också. Det borde varit samma bil för jag tror inte att det finns två här redan.. Snygg är den iallafall, trots knepig färg.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nästa nummer av Teknikens Värld innehåller en rejäl provkörning/test av Z4. Inte lika kul som live, men ett steg på vägen.

Kommer till prenumeranterna den 21 mars.

My Bimmer is my mistress
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jo då jag har åkt med i Z4an! Fick tyvärr inte köra, men jag fick ju i alla fall näst bästa platsen.

Jag var också på pressvisningen i Haga. Kvällen var väl rätt trevlig, god mat och bra filmvisning. Bilen var väl den också kul att se i verklighet, men jag håller nog med de flesta och utser Z3 till snyggare än Z4. Det som dock slog mig var att den fula linjen som skär sidoblinkersen inte syntes så markant som den tenderar att göra på bild. Sen ska den ha 18-tummarna, inga små fisiga 16" även om det kanske är billigare.

Det Z4 dock har som inte Z3an har är ett gedignare kvalitetsintryck, bilen känns mycket bättre ihopskruvad, solidare om man så säger. Bilen de hade på Haga var en 2,5a och killen som körde (ursäkta mitt dåliga minne, jag minns inte hans namn), en fd race-förare visade minsan hur man kör BMW. 2,5an räcker nog till de flesta (inte bara direktörer som vill flasha!). Så en rolig bil är det nog, men jag röstar för en ny designer på BMW innan alla bilar ser ut som Japanare, eller myska kreationer.

Vet ej vem som ritat nya 600an men de bilder jag sett ser dock lovande ut, men framljusen, än en gång, vem f*n kom på att lägga blinkers över eller under lysena???? de ska sitta i sidan så man ser vart man ska, över framlysena ska bara finnas en kant som skymmer toppen av cirklarna, original Böse blick!

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jag har kört den....

Vi har en som demobil... Väldigt skönt ljud,gång,,,, ja den var trevlig!

Micke.. Länk
Är det någon i Växjö som vill se en Z4 in real life så står det en på RS-Bil, i ett hörn i bilhallen på bakgården.
Måste säga att den var mycket snygg i verkligheten!
En polare såg en i Sundbyberg med hardtop på.

/Jimmy
Länk
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Va på Novation i Uppsala igår och köpte mig en ny bil, som jag ska hämte efter efter min semester i början av nästa månad.
När jag gjorde upp affären tjatade jag till mig att få kolla in nya Z4:an också som jag visste att dom hade fast dom inte får visa förens nästa helg.

Säger bara en sak...

Shit vilken bil !!! Den ä sååå fräsch att se på & innredningen håller mkt hög klass, min åsikt om bilen är att den ligger lååååångt framför z3:an. Ska bli kul att få provköra den om ett par veckor.
Säger grattis till dom som blir ägare till en sådan, själv valde jag att byta märke till Porsche Boxster nu, men får väl se till nästa sommar...

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Biffen: har du köpt Z4ans tilltänkta konkurent? Finns det tankar på att byta den så småningom mot en framtida Z4? det ler komma en M model hur mycket än BMW säger att det inte blir något .. då ligger väl boxterägandet i fara, eller :-)

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Körde en Z4 idag under banliknande förhållande.
Mkt trevlig även om den hade mått gott av en M-motor. :D

Den får med beröm godkänt!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Z3c 4 ever
Yes har kopt z4:ans konkurent..
Vill inte garna kopa en helt ny bil eftersom jag anser det vara mkt oekonomiskt, men jag blev faktiskt erbjudena tt kopa en Z4 och fa den levererad redan i april ! Dom kunde erbjuda mig bade 2,5 & 3.0 varianterna med omgaende leverans. Sa om nagon ar intresserad ring till Novation i uppsala.
Ev byter jag val in Boxstern mot en Z4 nasta sommar... Vem vet.

Men nu ska jag hoppa pa bussen fran Bangkok till Kuala Lumpur for att se p[ F1 loppet dar pa sondag...

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min mamma provkörde två Z4 idag. En 3,0 och en 2,5. Dom håller nämligen på att prova dom i vinterväglag på en sjö i Säfsen där hon är på skidsemester. Och hon blev ju helt klart tvungen att fråga om hon fick prova en. Och hon fick prova två!

Först fick hon prova att köra med all el som hjälper till inkopplad. Sedan kopplade dom ur den. Det var en enorm skillnad.

Dom sa åt henne att sladda och leka hur mycket hon ville! Och känner jag henne rätt så gjorde hon det med.

Gissa om hon var till sig när hon ringde hem nyss?

Min skrothög: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Glömde skriva att det inte var själva bilen som dom höll på att prova. Den är ju redan klar... Dom höll på att prova vilka vinterdäck som funkade bra på den.

Min skrothög: Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Var inne hos min lokala BMW-handlare (Rudvi) idag och under ett skynke dolde sig en Z4. Frågade om jag skulle göra mig ovän med någon om jag ryckte bort skynket, men de bara hmm:ade :)

Den skulle visst ha premiär i helgen. Ska försöka hålla mig framme då! Helgen efter var det dags för provkörningar. Då ska jag definitivt hålla mig framme!

__
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ska på premiärvisning här i Belgien till helgen, måste säga att den är grymt snygg var där och tjuvkikade igår:) Det gjorde inte bilköparbeslutet lättare:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Skönt att se att man dessutom fick plats i den (jag är 191 cm)! Dock, är det inbillning eller är det verkligen så att ratten lutar en aaning åt vänster (kände samma fenomen i 3-serien) ?

Den är ju otroligt läcker!
Be
89
Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Har kört den!

Det luktade inte lite koppling efter den 20 minuters turen.

Grym 3.0 motor, bra ljud, vilken inredning.

M POWER slår dock allt, finns inget som fullt ös på alla växlar.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag var på premiären i lördags. Den är mycket läcker! Det enda jag är lite skeptisk till (förutom att det inte finns en M ännu) är ankstjärten baktill.
Provkörning är inbokad på fredag! :))

__
Länk
330 diesel:

Jo jag tänkte på samma sak. Lutar på SAAB-vis ungefär. En annan märklig sak var placeringen av knapparna till fönsterhissarna. Mycket svåra att komma åt framför handtaget på förardörren.

Annars en mycket trevlig bil!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var det premiär i lördags?
Var på BMW danderyd både fredag och lördag, de hade en i hallen och en utanför.
Ruggigt läcker....
Vill ha....
Nöjde mig med en provsittning annars hade man väl fått alltför stort habegär.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Theanders i Lund har en. Finfin bil...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.